zie routermenu met ISP IPadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

SEEBUYFLY

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Ik heb een Belkin router en kan met behulp van de 'brouwser' en 192.168.2.1 in het routermenu komen. Het gekke is, dat als ik het vaste IP van mijn PC intik (xxx.xxx.xxx.xxx) welke ik van mijn provider heb gekregen, ik OOK het routermenu zie. Dat lijkt mij niet te kloppen....en dat betekend dat iemand (die mijn IP kent) van buitenaf in mijn router kan 'rommelen'. Of heb ik het fout?
Ed

configuratie:
Alcatel Speedtouch Home
Belkin 80211g wireless ADSL router
ISP: Planet Internet

Geplaatst door SEEBUYFLY
Het gekke is, dat als ik het vaste IP van mijn PC intik (xxx.xxx.xxx.xxx) welke ik van mijn provider heb gekregen, ik OOK het routermenu zie. Dat lijkt mij niet te kloppen....en dat betekent dat iemand (die mijn IP kent) van buitenaf in mijn router kan 'rommelen'. Of heb ik het fout?
Ed

Nee hoor, dat gaat niet werken. Het vaste ipadres van jouw computer is een ipadres voor intern gebruik (192.168.0.100 waarschijnlijk). Als je het internet op gaat, wordt dit "vertaald" naar extern door je router.
Als het goed is, is je router gefirewalled (hardwarematig) en kan er niet gerommeld worden van buitenaf.

oke, ik ga vanmiddag kijken of ik vanuit 'extern' het routermenu kan bereiken.......to be cont'd!

Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan