Zien wie iets geinstalleerd heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yorick1989

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hoe kan ik zien welke gebruiker een programma op een computer heeft geinstalleerd (XP).

grtz

Kijken naar de aanmaakdatum en aanmaaktijd van de map waarin geïnstalleerd is. Dan terugdenken wie er toen op de computer bezig was.

Wellicht kun je wie er toen was ingelogd terugvinden als je kijkt naar Logboeken -> Beveiliging.
Sorteer op Categorie, en kijk (vooral) naar Aanmelden/afmelden meldingen.
Logboeken: Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe

Succes,

Tijs.

Kijken naar de aanmaakdatum en aanmaaktijd van de map waarin geïnstalleerd is. Dan terugdenken wie er toen op de computer bezig was.

Wellicht kun je wie er toen was ingelogd terugvinden als je kijkt naar Logboeken -> Beveiliging.
Sorteer op Categorie, en kijk (vooral) naar Aanmelden/afmelden meldingen.
Logboeken: Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe

Succes,

Tijs.

ja dankje, maar werkt dit ook op een laaptop in een domein? Want ik loop stage op een school en iemand heeft office 2007 er op gezet maar we weten niet wie... dus we willen weten wie deze rechten heeft om dat te doen! Maar ik zal morgen eens kijken!

TY

grtz

De werkwijze is in een domein hetzelfde. Overigens kan in een domein ook software worden geïnstalleerd vanuit het netwerk, via groepsbeleid. Kijk dus ook of dát de reden is waarom de software op de pc gekomen is.

Verder is het zinvol om eens te kijken welke installatie-sleutel is gebruikt, en vergelijk die met de installatiesleutels die binnen de onderneming beschikbaar/aangeschaft zijn. Wellicht geeft dat nog een hint of het door een ICT medewerker is geïnstalleerd of door een 'gewone' werknemer. Installatie-sleutel (o.a.) te achterhalen met Jellybean Keyfinder.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan