Ziet de HDD niet tijdens de installatie ( het is een laptop )

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas2255

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Hey,

Na een paar keer goed geholpen te zijn :D zit ik nu dus weer met een klein probleempje. ;)
Ik heb een laptop waar xp opnieuw geinstalleerd moet worden.
Nu doe ik de xp cd in de laptop ( home versie )
Wanneer ik opstart van de cd, word de hardware geconfigureerd alleen dan komt hij met de melding dat hij de hdd niet ziet.
( heeft hoogst waarschijnlijk met de raid te maken )

Maar nu komt de uitdaging.
In de bios kun je niet instellen dat er software matig een ide gebruikt word ipv. raid.
Er zit geen floppy drive in zo dat je de raid driver kan instellen bij de hardware configuratie ( je weet wel F6 drukken voor niet ondersteund .... )

Ik heb al via Driverpack en nlite de mass storage driver toe gevoegt bij de xp cd maar dit mocht dus niet baten.:(

hebben jullie misschien nog iedeen ?

Betreft het een sata schijf? Zo ja, zal je de sata drivers moeten slipstreamen en installeren middels de f6 knop.

Zat XP hier origineel op?

Betreft het een sata schijf? Zo ja, zal je de sata drivers moeten slipstreamen en installeren middels de f6 knop.

Zat XP hier origineel op?

Ja xp komt hier legaal op. Maar hoe moet ik die drivers slipstreamen als er geen floppy drive aan wezig is ?

Ik vroeg of er origineel xp op de laptop stond toen je deze kocht.

En je gaf zelf aan dat je al een andere driver had toegevoegd aan de xp cd, ik ging/ga er dan ook vanuit dat je dat ook zou lukken met een eventuele sata driver.

Als er een sata schijf in zit tenminste, want daar geef je helaas geen antwoord op.

Kijk ook hier eens: http://www.helpmij.nl/forum/showthr...installeren-bij-nieuwe-installatie-windows-xp

Maar nogmaals, dan moeten we het wel over een sata schijf hebben/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan