ziet dvd rom speler niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

fetsieman

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2002
Dag all,

Ik heb een cd brander voor een dvd=brander nec2510 vervangen. Daar bij heb ik ook een dvd rom speler in mijn systeem aanwezig.
Mijn systeem (XP-prof) ziet echter een van de 2 niet. Ik moet toch beide hebben om te kunnen Kopieren? Kan het systeem maar 1 dvd (speler of brander) instaleren?

Wat moet ik doen om beide te kunnen instaleren.
Als ik beide aansluit krijgt de brander altijd voorrang en ziet hij de speler niet. Als ik de brander loskoppel installeert hij weer de rom-speler.

Help

Thnx
FeTs

hoi word hij wel herkent in bios?

heb je master slave goed staan?

succes groetjes mike

Zorg dat de brander de master is en de speler de slave.

Aan de achterzijdevan de brander/speler zit een jumper die je kunt instellen voor master of slave.

ik begrijp inmiddels wat een slave en master is, maar ik heb geen instelmogelijkheden aan de achterkant van de de brander en ook niet op de rom-speler. Waar kan ik dit nog meer instellen? In de bIos?
Hoe doe je dit?
Hij heeft het goed gedaan maar na installatie van de brander verandert hij de instelling. Is dit nornaal?
Moet ik nog een volgorde aanhouden? Moet er een boven ander ander onder aangesloten worden?

thnx alvast
fets

Achter op je brander/speler, zitten contactjes.

Twee contactjes zijn met elkaar verbonden middels een jumper(blokje)

Zorg dat de jumper op je brander de 2 pennentjes van master met elkaar verbind, en op je dvd-speler de twee van slave. (zie afbeelding)

dt10_jumper.jpg

super, maar je hebt aangegeven dat er 3 mogelijkheden zijn. Welke is welke?

fets

Bovenop je brander/speler zit een sticker met de juiste positie.

Soms zit het in de behuizing gedrukt.

Mvg Patrick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan