Ziet maar 1 hd schijf tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Hallo.
Ik heb Windows 7.
Ik heb diverse externe harde schijven, allemaal WD, maar nu is het geval dat mijn laptop sinds een paar dagen maar 1 externe schijf tegelijk meer ziet.
Ik moet regelmatig bestanden van de ene harde schijf naar de andere verplaatsen maar dat gaat nu dus niet meer.
Als ik er 2 of 3 aansluit dan hoor je ze wel komen en ze gaan ook draaien maar ze staan er niet bij in de verkenner. Er staat er altijd maar een.
Ik heb ook al geprobeerd om dan de ene in de andere poort te doen enz. maar dat maakt niet uit. Als ik ze allemaal apart aansluit dan worden ze wel allemaal gezien maar alleen niet meer tegelijk en dat is juist de bedoeling.
Ze staan wel allemaal op de werkbalk van onder om ze veilig uit te werpen maar via dat icoontje kan ik ze niet openen maar alleen verwijderen.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Als je ze apart aansluit, krijgen ze dan dezelfde driveletter toegewezen ?
Probeer dan via schijfbeheer eens een aparte letter toe te wijzen, de ene bijv: K en de andere L.

Groeten Marcel

Ja dat klopt ze hebben wel een andere naam, de ene bijv. series en de andere filmschijf maar wel allemaal H.
Hoe verander ik dat dan?
Het is ook zo als ik er bijv. 2 aansluit en dan apparaten en printers open dan zie ik ze beiden staan. Als ik dan op de ene die in de verkenner wordt gezien rechts klik dan krijg ik het schermpje met o.a. automatisch afspelen, door bestanden bladeren, uitwerpen, snelkoppeling maken enz.
Als ik dat op de HD doe die niet in de verkenner staat dan krijg ik alleen uitwerpen, snelkoppeling maken, problemen oplossen. Problemen oplossen lost in ieder geval niets op.

Sluit 1 van de HDD's aan en Klik met rechts op Deze Computer en kies Beheren, kies Schijfbeheer en zoek in het lijstje aan de rechterkant je HDD op, klik rechts en kies Stationsletter en paden wijzigen..., kies een beschikbare letter uit de lijst, doe vervolgens hetzelfde met je 2e HDD maar kies dan een andere letter als je 1e HDD.

Groeten Marcel

Ik heb dat gedaan maar dan staat er maar een letter, zie afbeelding.

Pad.jpg

En zo ziet het er helemaal uit met 1 schijf aangesloten
Beheer.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Heb je laatste twee berichten even samengevoegd je weet dat je een bericht kan aanppassen

Je hebt ze nu dus allebei een eigen letter toegekend ?
De ene = H en de ander G ?
En toch zie je er altijd maar eentje tegelijk, vreemd.

Wanneer je je laptop op netstroom aansluit is het resultaat dan hetzelfde, of was ie al op netstroom aangesloten ?

Groeten Marcel

Nee ik heb ze nog geen letter gegeven want ik snapte niet hoe ik dat moest doen.
Je schreef
klik rechts en kies Stationsletter en paden wijzigen..., kies een beschikbare letter uit de lijst
maar ik zie altijd maar 1 letter en dat is H dus ik heb niets te kiezen.

Maakt idd. niets uit of hij op netstroom of accu is.

Klik met rechts op de H:
qdop.jpg

en kies Stationsletter en paden wijzigen...
Doe daarna hetzelfde met de 2e HDD (1e eruit en de 2e een andere letter geven dan de 1e, vervolgens beide HDD's aansluiten)

Groeten Marcel

Moet ze dan ook in een andere usb poort steken of maakt dat niet uit?

maakt niet uit, als je ze maar voor de genoemde stappen 1 tegelijk erin doet.

Groeten Marcel

Het lukt niet en er staat Offline en een i. Als ik mijn muis op i zet staat er, zie afbeelding.
Offline.jpg

Ja idd.
Ik heb op online brengen geklikt en nu staan ze er alle drie en is het F, G en H.
Veel dank voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan