ziet mijn pc mijn geheugen wel ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjulien

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2003
ik heb er 2 gb aan fysiek geheugen in zitten.
maar als ik naar mijn computer ga zie ik maar 1.5 geheugen staan.
ik heb al op geheugen laten scannen die geeft geen fouten aan.
vrg julien :rolleyes:

ja, ik heb dit ook, ik heb (volgens de fabrikant) 2gb ram geheugen zitten, ook al geeft windows maar 1.75 aan.

dit komt omdat de fabrikant rekent in 1000 kilobyte is 1 mb, terwijl het eigenlijk 1024 kb per mb is... zo kom je aan verlies

(ps: mijn zus heeft 1 TB HD geheugen gekocht, en ze heeft maar iets van een 750 gb...) dat is 1/4 niet

ja, ik heb dit ook, ik heb (volgens de fabrikant) 2gb ram geheugen zitten, ook al geeft windows maar 1.75 aan.

dit komt omdat de fabrikant rekent in 1000 kilobyte is 1 mb, terwijl het eigenlijk 1024 kb per mb is... zo kom je aan verlies

(ps: mijn zus heeft 1 TB HD geheugen gekocht, en ze heeft maar iets van een 750 gb...) dat is 1/4 niet

Dit zou aan het bios kunen liggen dat hij niet meer dan 750GB kan zien.
voor de meeste biossen is daar wel een bios update voor die er voor zorgt dat hij wel 1TB kan zien.

Dit zou aan het bios kunen liggen dat hij niet meer dan 750GB kan zien.
voor de meeste biossen is daar wel een bios update voor die er voor zorgt dat hij wel 1TB kan zien.

heb ik al gekeken, het is gewoon verkeerd opgesteld... niets in de bios

heeft er niets mee te maken.....

De enige mogelijkheid zou kunnen zijn dat er geheugen toegewezen is aan je videokaart.
Zie de opmerking van gast0225.

Bij geheugen van 2bg kom je niet uit op 1.5 volgens de berekening die gegeven is.
En zal bij geen toegewezen geheugen windows gewoon 2gb aangeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan