Ziet niet alle beschikbare geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mjwage

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Ik heb een P2 500mhz met een 100mhz moederbord (ja ja ik weet het, redelijk oud :-) ). Ik had er voorheen 64 mb in zitten en deze heb ik onlangs uitgebreid met SDRAM 256 mb 133mhz (staat ook op het geheugenbankje).
Maar nu ziet het systeem 128mb ipv 256 mb.
Kan ik ergens iets aanpassen zodat het systeem wel 256mb ziet?
Alvast bedankt

Er zijn meerdere oorzaken mogelijk.

1. Wat kan je computer maximaal aan geheugen hebben?

2. Waarschijnlijk heb je double-sided memory en mogelijk kan je computer alleen enkelzijdig aan.

Geplaatst door sigma
Er zijn meerdere oorzaken mogelijk.

1. Wat kan je computer maximaal aan geheugen hebben?

2. Waarschijnlijk heb je double-sided memory en mogelijk kan je computer alleen enkelzijdig aan.
Dank voor de snelle antwoorden.
De computer kan max. 4x256mb aan dus zal het optie 2 zijn zoals jij stelde :-(( Hier is neem ik aan verder niets aan te doen?

Geplaatst door Raymon Bos
100MHZ moederbord met 133MHZ geheugen?? Kan dat??.
Ja hoor, dat kan in de meeste gevallen wel.

Wanneer je computer alleen enkelzijdig kan hebben dan heb je aan het dubbelzijdige geheugen niets, maar de helft zal gezien worden.
Maar kijk eens welk moederboard je hebt dan kunnen we uitzoeken wat er bij jou mogelijk is.

Geplaatst door Raymond Bos
100MHZ moederbord met 133MHZ geheugen?? Kan dat??
Het geheugen gaat dan gewoon op 100mhz draaien.
Geen probleem dus.

@mjwage
Heeft jou geheugen aan twee kanten chips?
Zo ja, dan ben ik bang dat Sigma gelijk heeft en je moederbord alleen singlesided geheugen kan hebben.
Deze bestaan ook in een 256mb uitvoering.

Dus dat kan wel? Maar is niet optimaal begrijp ik...Waarom dan niet gewoon 100 MHZ geheugen kopen? Mischien een domme vraag maar zo leer ik ook weer.....

Laatst bewerkt:
Volgens mij is 100mhz nu moeilijker te krijgen dan de 133mhz versie.

Geplaatst door crash

Het geheugen gaat dan gewoon op 100mhz draaien.
Geen probleem dus.

@mjwage
Heeft jou geheugen aan twee kanten chips?
Zo ja, dan ben ik bang dat Sigma gelijk heeft en je moederbord alleen singlesided geheugen kan hebben.
Deze bestaan ook in een 256mb uitvoering.
Nee, het geheugen heeft maar aan één kant chips. Ik zal eens kijken wat voor een moederboard ik heb. Uit mijn hoofd een Asus maar ik zit nu op mijn werk dus ik kan geen exacte details geven.

In ieder geval een ieder bedankt voor de replies. :thumb:

Geplaatst door mjwage

Nee, het geheugen heeft maar aan één kant chips.
Volgens mij kan het ook omgekeerd zijn, dat een moederbord alleen doublesided geheugen ondersteund.
Ik kan het mis hebben.
Mischien dat iemand dat ff kan bevestigen?

Geplaatst door crash

Volgens mij kan het ook omgekeerd zijn, dat een moederbord alleen doublesided geheugen ondersteund.
Crash, geld in ieder geval niet voor de mijne want op de originele 64mb die er al in zat, zaten de chips ook maar aan één kant.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan