ziet primaire ide niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter yorka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yorka

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2004
hallo allemaal

ik heb een wel heel raar probleem.
mijn pc is ongeveer 2 jaar oud en sinds een maand of drie ziet hij af en toe de primaire ide in het geheel niet en vind dus ook geen opstartrecord.
als ik de spanning er af haal en paar seconden wacht start hij vervolgens gewoon op,wat kan het probleem zijn?

groeten jurgen

Schijf kan kuren vertonen, verbindingen kunnen niet helemaal goed vast zitten enz. Daarnaast, en dat is minder prettig, kan de IDE-controller niet lekker werken, dit is minder prettig omdat deze niet te vervangen is.

Begin eens met de connectors in je Pc. Druk deze overal goed aan.

Kijk van welk merk de harde schijf is en download vanaf de site van de fabrikant het diagnosetooltje. Controleer hiermee de schijf.

Geplaatst door Tiborv
Schijf kan kuren vertonen, verbindingen kunnen niet helemaal goed vast zitten enz. Daarnaast, en dat is minder prettig, kan de IDE-controller niet lekker werken, dit is minder prettig omdat deze niet te vervangen is.

Begin eens met de connectors in je Pc. Druk deze overal goed aan.

Kijk van welk merk de harde schijf is en download vanaf de site van de fabrikant het diagnosetooltje. Controleer hiermee de schijf.

klinkt logisch maar begrijp niet dat na wegnemen van netspanning hij wel gewoon opstart.
de primaire ide bevat 2 harde schijven en deze ziet hij allebij niet...
hoop niet dat het de ide controller is.

jurgen

Hallo

En .... indien de p.c. is opgestart , mits de nodige "errors" , en ... je geeft deze een hardwarereset ......

Herkend deze die dan wel allemaal???

Uiteraard werkte deze configuratie vroeger wel korrekt ???

Peter

Geplaatst door VDK_P
Hallo

En .... indien de p.c. is opgestart , mits de nodige "errors" , en ... je geeft deze een hardwarereset ......

Herkend deze die dan wel allemaal???

Uiteraard werkte deze configuratie vroeger wel korrekt ???

Peter

Bij een hardware reset ziet hij beide schijven op primaire ide niet,alleen als spanning er is afgeweest en inderdaad ja,vroeger werkte het allemaal wel....

vreemde zaak hoor

Hallo

Het "quoten" hoef je echt niet te doen , weet wel wat ik heb "gepost" hoor ................

Had een "vermoeden" , gezien de fout omschrijving , dat de p.supply het niet kon trekken .......

Blijkbaar is dit niet het geval , waarbij ik u een "deftig" antwoord schuldig moet blijven..............

Peter

wist zo snel ff niet hoe ik op bericht kon reageren,ben nieuw op forum.
alle suggesties zijn welkom uiteraard.

thx :)

Maak je wel gebruik van een goed geaard stopcontact !!

nee contactdozen van pc's zijn niet geaard.
leuk dat je hier mee komt want vriend van mij heeft dit idee ook al eens geopperd.
hoe kan het dan pas na twee jaar problemen geven?
het zou echter een mogelijkheid kunnen zijn.

thx:8-0:

Probeer het eens met een verlengsnoer met aarde naar een goed geaard stopcontact.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan