ziet sata schijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanwordtgek

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Hoi mijn acer aspire t 650 heeft een probleem...

de harde schijf was gecrasht, en nu nieuwe gekocht... xp cd erin maar zoals hier in forums al vaker aan gegeven wordt geen sata driver opde cd.

Heb deze gedownload ... f6 in gedrukt tijdens installeren en wat denk je geen diskette driver in en hij ziet niet anders... had de download op mijn usb opslag stick gezet...

wie kan mij helpen om dit downloadje erbij te krijgen...

dat de pc dus het ziet dat ik het mag installeren zeg maar.

groetjes san

Heb je geen recovery cdrom gemaakt. Daar zitten de drivers in gebakken.

Anders word het zonder floppy erg moeilijk.

nee geen back up...

anders was het makkelijker geweest

en als ik eventueel een externe diskette station aan koppel zal hij deze dan wel zien?

Wat dacht je eran om de XP CD naar hdd te kopieren en vervolgens naar een lege schijf, tesamen mét de SATA drivers? Is dat niet gemakkelijker?

Meerder opties zijn mogelijk:

-Externe floppy aansluiten

-Als je BIOS dit ondersteunt, de optie aanzetten om een USB stick als Floppy te kunnen gebruiken

-De drivers op een andere pc downloaden en toevoegen aan de XP installatie. Gebruik hiervoor bijv. nLite via http://www.nliteos.com/

heb net een een floppy intern op de moederboard aangesloten die ziet hij nu..
dus ik ga ff kijken of dit werkt..

anders ga ik zeker ff die andere optie proberen...

daar had ik nog een vraagje over...

dat filetje kan ik dat er gewoon bijzettten op de cd of moet ik dat eerst in een aparte map zetten in de xp installatie?

alvast bedankt voor al die snelle reacties

ik had bij de acer een bestandje gedownload maar die werkt niet had de map uit gepakt alles apart op floppy gezet maar pakt de floppy niet/ bestandje niet

maar nu bedenk ik me... het is een ander harde schijf is dit bestandje dan wel goed?

er zit nu een 4m maxtor STM3250310AS in
kan iemand me aan het juiste bestandje helpen kan het niet vinden

De SATA driver is moederbord afhankelijk en niet harddisk afhankelijk

oke fijn dat ik weet de goede te hebben maar waarom pakt hij het dan niet van floppy af?

Voor we verder gaan:

Weet je zeker dat voor die laptop alle andere drivers voor XP beschikbaar zijn op de Acer site, de drivers dus die je nodig hebt NA de XP installatie??

Chipset, audio, video, Lan, Wlan enz. enz.

Want als dat niet zo is, is al je moeite voor niets!!!!

En heb je dat mapje met de sata drivers van de Acer site (heb net ook even gekeken) eerst uitgepakt en dan de uitgepakte files op diskette gezet??

Voor we verder gaan:

Weet je zeker dat voor die laptop alle andere drivers voor XP beschikbaar zijn op de Acer site, de drivers dus die je nodig hebt NA de XP installatie??

Chipset, audio, video, Lan, Wlan enz. enz.

Want als dat niet zo is, is al je moeite voor niets!!!!

Je kan de drivers ook altijd nog downloaden en installeren na de installatie van xp, alleen moet je dan wel het internet op kunnen om de drivers te downloaden , maar de netwerkaartdriver kun je later toevoegen door hem op een usb stick te zetten en die in de computer de doen.(zo doe ik dat altijd....)

Laatst bewerkt:
het is opgelost hoor...

heb de floppy wel 20 keer er in en uit gedaan en ineens pakte hij het

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan