Ziggo CI+ gecodeerd signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tenzij TS net is verhuisd van bijv upc naar een Ziggo-gedekt adres is hij al klant en heeft hij dus een klantnummer. Dat staat los van het zojuist aangeschafte CI+kaartje.

Ik vraag me nu af of je je klantnummer kunt terugvinden met internetbankieren.

Beetje vreemd. Zelfs zonder activatie moet je ned 1,2 en 3 kunnen zien. Zijn namelijk niet gecodeerd.

Porbeer toch de activatieroute maar eerst. Kan eventueel ook nog een bekabelingsprobleem zijn. Die moderne techniek is nogal gevoelig voor splitters en andere verstoringen op de lijn. Iets waar het oude signaal veel minder last van had.

nee krijg je niet mee van de winkel.
je klantnummer krijg je van ziggo zodra je gaat betalen voor je pakket.
bel gewoon met ziggo en vertel dat je een nieuwe kaart hebt gekocht en dat je nog niet betaald hebt voor een ziggo aansluiting.

Hoe wil jij TV kijken zonder CI module of decoder? Als je naar een telefoon winkel gaat, en er weg loopt met een nieuwe telefoon en bijbehorend abonnement, heb je toch ook een (kopie?) van het abonnement, en dus ook een klantnummer.

Het digitale signaal komt standaard je woning binnen. Je hebt alleen een decoder of module nodig om er gebruik van te kunnen maken. Dde winkel waar je de module koopt heeft niets te maken met jouw wel of niet klantzijn bij ziggo. Dus ook niet met je klantnummer. Ook niet voor je smartcard. Ik kan dat spul ook van marktplaats halen...

De winkel kan jouw smartcard dan ook niet activeren. Dt doe je thuis met de card in je decoder of module en de tv aan.

afgelopen week heb ik 2 ci+ modules gekocht met 2 ziggo smart kaarten bij de medimarkt.
beide kaarten heb ik via de medewerker van ziggo laten activeren.
Geen klantnummer omdat ik op beide plaatsen geen abonnement had van ziggo.
Ik kon alleen Nederland 1 ontvangen.
Op de TV heb ik voor activatie de kaart laten inlezen, toen waren er al 298 zenders gevonden, maar die kon ik nog niet bekijken.
Na activatie, TV staat aan op Nederland 1, moest ik zappen van de medewerker.
Het duurde ongeveer 5 seconden voor ik beeld kreeg op Nederland 2
Dat was bij de TV waar ik op dat moment aanwezig was.

De andere TV in een andere wijk had nog geen ci+ modulle en ook geen smart kaart.
Toch laten activeren door de medewerker van ziggo.
Ik met de module en de kaart naar het volgende adres.
Wel Nederland 1 maar voor de rest niks.
1 dag gewacht, TV aan en module met kaart ook netjes geinstalleerd zoals het hoort.
Dus netwerk en Mhz invoeren in tv en dan de kaart laten zoeken.
Geen beeld op de andere kanalen.
Gebeld met ziggo en deze moesten de kaart echt nogmaals activeren.
Nu wel beeld met alle bellen en toeters.

Dit is wat mij afgelopen week is overkomen, dus nogmaals laat TS bellen met ziggo.
Het gaat anders niet werken.

1. idd. Ned. 1 ontvang je altijd (= een service van de providers om iig te testen of de hardware (TV) goed werkt)
2. dat klantnummer is niet noodzakelijk, als jij gewoon een medewerker van Ziggo aan de lijn krijgt kun je op postcode, huisnummer en geb. datum ook verder geholpen worden.

Alle postings doorlezend mis ik nog één mogelijke oorzaak : jij had tot deze TV altijd goed beeld op een verouderde TV? Jouw bekabeling is van 'Gamma' kwaliteit? Ik heb sinds juli vorig jaar ook een apparaat uit de Samsung 8000 serie en bij mij gebeurde bijna hetzelfde. Ben naar een elektronicawinkel gegaan en heb de 'dure' COAX gekocht (merk en type weet ik even niet meer) iig de COAX waar installateurs mee werken en probleem was opgelost. En wat Ned 1 betreft, ook die kon ik op mijn Gamma kabeltje ontvangen, de rest kwam pas ná installatie van de dure COAX.

Laatst bewerkt:
@gast0225.
Had jij er ook staan gecodeerd beeld en dan helemaal zwart? en toch de ziggo kaart geactiveerd?

Dat weet ik helaas niet meer, enige dat ik mij kan herinneren van vorig jaar is dat na aanschaf van de dure COAX ik opeens beeld had. Ik ben echter na lezing van de postings toch ook een beetje de mening toegedaan dat activering mogelijk het primaire probleem is.

.... en zojuist schoot mij de naam van die topfabrikant te binnen -staat ook op de kabel- (althans volgens die elektronicawinkel een topfabrikant op dit gebied) : Hirschmann. Enne, @Brainpower65 : als je dan toch de kabel zou moeten vervangen, koop dan gelijk de 90 graden (metalen) pluggen, die zijn ook veel beter dan de plastic dingetjes van de Gamma. Maar wie weet, misschien heb je deze hardware allang............?

Laatst bewerkt:
gast0225 heeft gelijk, ik heb ook alles van Hirschmann gekocht, ook de pluggen. Kost wat maar dan heb je ook wat. Op de slaapkamer had ik eerst met een oude tv slecht beeld, de kabel lag er al 20 jaar en was ergens in het midden ook nog eens doorgeplugd.
Voor de aankoop van een hd tv op de slaapkamer heb ik eerst een nieuwe echte Hirschmann coaxkabel (+/- 20 meter) aangelegd met de juiste pluggen. Als je het verschil zag met de oude kabel snap ik wel waarom ik eerst zo'n slecht beeld had. :o
En ook de pluggen, dat zijn tenminste echte pluggen tegenover wat er in de bouwmarkt ligt!
Perfect beeld nu!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan