Ziggo delen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

dielange

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2010
Ik ben in een huis gaan wonen welke in 2 appartementen is verdeeld.
Op dit adres is maar 1 ziggo aansluiting mogelijk, deze is nu in gebruik door de buurman en ik mag met hem mee liften op de wifi.

Dat is heel fijn, maar ik wil eigenlijk qua "simpele" veiligheid een eigen netwerkje, waar een buitenstaander niet echt te makkelijk op kan.
Kan ik achter de modem van Ziggo (geen modem/router) een switch plaatsen en vandaar een kabel naar de buurman laten lopen (waar hij dan zijn eigen wifi router op aansluit) en een andere kabel naar mijn eigen appartement (waar ik dan mijn d-link 855 op aansluit)?

Voldoet een D-link switch (http://www.dlink.com/products/?pid=494) dan?

En hoe zit dat dan met de "veiligheid" van mijn eigen router netwerk?
Ik heb zelf een NAS, vaste pc (ethernet) en de nodige wifi apparatuur, is dat dan afgeschermd of nog erg makkelijk te bereiken vanaf de buurman?

Bij voorbaat dank, Maarten

Wat je kunt doen is een eigen wifi router aansluiten op de wifi router van de buurman. Als je er dan (voordat je 'm aansluit bij buurman) voor zorgt dat
a. Je een eigen WIFI netwerk op jouw wifi router aanlegt met eigen netwerknaam + eigen wachtwoord
b. Je op je eigen WIFI router het LAN-netwerk een andere maakt dan die buurman op zijn wifi router heeft

Jouw WIFI router daarna aansluiten op een van de LAN-aansluitingen van de WIFI router van buurman.

Dan heb je al een redelijke beveiliging :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan