ziggo dig tv

• Onderwerp starter Onderwerp starter epbkr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

epbkr

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
Ik heb al een tijd lang digitale tv van ziggo op 2 tv's. Dit heeft tot voot kort goed gewerkt, maar onlangs kreeg ik op beide tv's geen signaal op veel kanalen. Mijn coax kabels (goedkoopste) heb ik zelf van de muur via een gat in de grond, door de kruipruimte naar mijn tv's geleid en de uiteindes er zelf op gezet.
Bij de eerste storingen kon ik het nog wel vehelpen door wat aan het uiteinde van de kabels te draaien, maar uiteindelijk hielp dit ook niet meer. Ik heb toen een versterkertje gekocht (deltac) waarmee alle problemen waren verholpen, maar na slechts een week zijn alle problemen weer terug en lijkt het versterkertje niet meer te werken.

Ik weet dat mijn bekabeling niet de schoonheidsprijs verdient, maar het heeft wel goed gewerkt, weet iemand wat ik het beste kan doen of waardoor het signaal weer verzwakt?

Hoi,

Om je goed advies te kunnen geven zou je meer info over de praktische situatie moeten geven.
Wel weet ik, dat de lengte en kwaliteit van de CAI-kabel tussen aansluitpunt en mediabox heel belangrijk is.
Ook een splitter beïnvloed het signaal negatief.
En niet elke versterker is toepasbaar.

Voor produkten verwijst ook Ziggo naar Kabelkeur

Laatst bewerkt:
De huidige situatie: ziggo (internet + digitale tv) komt via de kabel uit de muur, daar zit een verdeler van ziggo naar internet en een tv ingang op, daar heb ik een deltac 12 -16db versterker op waar de coaxkabels naar mijn tv's gaan.

Ik heb bij de ijzerhandel per tv 20 meter gewone goedkope coaxkabel gekocht, en metalen opzetstukjes. Omdat ik de kabel niet langs muren en drempels wilde hebben (mijn honden en dochter trekken de kabels dan steeds per ongeluk los) heb ik vlakbij het kastje in de muur een gaatje naar de kruipruimte geboord. Vlakbij de tv's heb ik ook gaatjes geboord waar de kabels weer uitkomen.
In het begin werkte het, toen het zonder duidelijke aanleiding begon te haperen heb ik er een versterkertje tussen gezet waarna het weer een korte tijd prima werkte, maar nu weer niet. Nu was er wel een soort aanleiding; mijn hond heeft de kabel uit de decoder in mijn slaapkamer getrokken, maar dat zou toch geen invloed op alle andere kabels mogen hebben?

Ik heb nu alleen goed beeld als ik een van de kabels rechtstreeks in de muur plug, dus ook de ziggoverdeler weglaat, het versterkertje lijkt nu meer het signaal te verstoren dan te versterken.

Hoi,

Ik heb zelf ook de situatie gehad (weliswaar van UPC) dat ik een aantal zenders niet kreeg.
Dat was het geval wanneer ik een lange kabel naar de slaapkamer op de mediabox (decoder) aansloot.
De oorzaak was tweeledig: een slechte kabel én een splitter.
Zoals gezegd: die versteker zou ook niet geschikt kunnen zijn.
Werk je met twee decoders dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan