Ziggo epc modum internet valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Defyester

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2013
Ik heb sinds gisteren een nieuwe router gekocht een sitecom wlr3100 uit me hoofd nu is het zo dat de kabel die na de router loopt het lijkt op te geven want om de 10 min valt het oranje knipperende lampje weg op me ziggo modem. Dit was voorheen niet z dan was die groen, oranje of oranje knipperend maar nooit dat die knipperde en dan weer zwart gaat branden

Ligt dit aan me router,kabel of modem??

Laatst bewerkt:
Al gedaan maar hun zeggen dat alle modenwaarden goed zijn maar heb het nu tijdelijk opgelost met een extra kabel router ertussen en tot op heden werkt dat nog goed

Je MAC-adres van de router - goed instellen.
Waar het om gaat is het juiste MAC-address instellen - bij je router.
Zonder het juiste MAC-address gaat het niet werken.
Met een directe kabel wel, maar dat wist je reeds.

De tijdelijke oplossing heeft het ook opgegeven de mac adressen heb ik juist ingesteld maar het probleem blijft zich voordoen maar als ik een kleine kabel in
De router doe en ik zet de router naast het modem blijft het lampje groen en als ik me eigen kabel op de modem zet en op de router gaat die oranje knipperen op dat moment doet internet het wel maar valt het lampje om de 5 min uit terwijl dit bij de andere kabel niet gebeurd zelf denk ik nieuwe kabel?

Indien het een EPC3925 modem/router is en je zet er een router achter.....................
Is het die? maak er een bridge van met de radio(wifi) uit en laat de nieuwe router alles doen.

Dat heb ik allemaal gedaan het enige rare vindt ik is als je bij upc de epc3925 hebt heb je een optie van bridged only dat is bij ziggo epc3925 niet zo zover ik weet is dat ik alleen de wifi van de ziggo uit heb gezet en alles laten draaien op de wlr3100 maar moet ik ook dingen zoals dhcp enzo uitzetten op de modem?

Ja die heb ik, maar ik snap niet dat de modem bij een korte kabel ca 1m het ligtje groen brand en blijft en bij een 10m kabel oranje gaat knipperen en weg valt

Heb dat ding ook maar van UPC, elke keer viel de lan uit en de wifi had een bereik van 3mtr, grrr.
Nu alleen als modem in bridge en de wifi uit met een goede router erachter werkt het prima.

De dhcp sever en wifi uitzetten en die van je nieuwe router gebruiken al geprobeerd?

Ik heb had de dhcp aan staan heb em ff uitgezet maar internet valt nog steeds weg :/

Ik heb inmiddels alle cabels vervangen en tot op heden werkt het weer prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan