ZIGGO fout nieuwsgroepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
probleempje met downloaden via ZIGGO

Ik download al sinds jaar en dag met Newsleecher (heb nu versie 3.9 final), werkt uitstekend. Sinds een paar dagen heb ik echter probleempjes met bepaalde nieuwsgroepen. Om onduidelijke reden wil ZIGGO niet meer downloaden via bijvoorbeeld a.b.boneless
Het gekke is dat het nogal selectief lijkt te zijn, want via andere groepen lukt het WEL. Wat is er aan de hand?

al een pay server zoals eweka geprobeerd??
ben ook bij ziggo ,en geen problemen met grabit:)

Mogelijke redenen:
- De posts zijn 30+ dagen oud waardoor ze niet meer op de server staan
- Server van Ziggo is nog niet volledig/goed gesynchroniseerd

Hoe ouder de posts hoe slechter de beschikbaarheid

Ja, ik heb ook een payserver (XLNed) en die werkt prima. Dat moet ook wel, want dat heeft niks met ZIGGO te maken.
De post die ik probeer te downloaden, is minder dan een week oud, dat kan het probleem niet zijn.
Wat misschien wel een puntje is... ik maak nog gebruik van de "oude" server van casema, news.casema.nl ik heb news.ziggo.nl geprobeerd, maar die doet helemaal niets. Heeft waarschijnlijk te maken met authenticatie, want ik heb ook een casema login

Ja, dat weet ik ook wel, anders doet hij helemaal niks. Bij Casema (dat is opgegaan in Ziggo) was dat ook al zo. Met een Casema mailadres (want dat heb ik, geen ziggo mailadres) moet ik ook inloggen op de nieuwsserver van casema.

Maar.... punt is ook niet dat het niet werkt, het werkt niet altijd, dat is iets anders. Sommige posts lopen om totaal onduidelijke reden alleen op mijn payserver, terwijl ze ook gewoon op de server van ziggo zouden moeten lopen. Het zijn geen exotische nieuwsgroepen, geen stokoude posts... ik snap het niet.
Dat de servers van Ziggo niet helemaal up-to-date zijn zou natuurlijk kunnen, maar dat zou dan al langere tijd zo te zijn, en zouden meer mensen daar last van moeten hebben.

Je bent niet de enige, zelfde probleem hier ook. Met mijn payserver geen enkel probleem, maar Ziggo pakt inderdaad sommige nieuwsgroepen niet meer.
Niets veranderd aan de instellingen.
Vreemd

Net even contact gehad met ziggo helpdesk, ze hebben interne problemen met e.a

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan