Ziggo incompatible met switch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Berichten
595
Hallo,

Ik had enkele dagen geleden al dit topic gestart (link) waarin ik prima en snelle hulp heb gekregen over hoe en of ik de switch kon gebruiken in mijn netwerk.

Nu heb ik dat vandaag gedaan, met 5 pc's op de switch, eerst de opstelling:
Modem>router>switch?pc1/pc2 etc.
Dat werkte niet, geen van de pc's kreeg een ip (behalve uiteraard 169...ip)
Toen de router ertussenuit gehaald, toen werkte plots alles en was er internet.
Alles leek prima, totdat ik op meerdere pc's ipconfig deed.
Daaruit (en http://watismijnip.nl) bleek dat alle 5 pc's een Public Ip hadden,
94.**.**.**
83.**.**.**
82.**.**.**
Enzovoort.
Ten eerste maak ik mij zorgen aangezien Ziggo normaal toch maar 1 public ip verschaft per huishouden (prive abbo...) en ten tweede is het ook erg vervelend dat ik geen werkend netwerk heb aangezien ik alleen public ip's krijg...

Ik heb wat zitten googlen, en kwam meerdere topics tegen van mensen die 2 public ip's kregen met een switch achter het Motorola modem van ziggo.

Mijn vraag: Is dit een normaal iets dat ik 5 public ip's uit een modem via een switch haal, hoe los ik dit op dat ik een gewoon netwerk krijg?

En vooral: in het eerste topic word gezegt dat mijn modem een DHCP heeft, hoezo ik public ip's krijg toegewezen blijft mij een raadsel:confused:, maar wát mij de ip adressen toewijst nog veel meer... Dus, heb ik nou wel of niet een router nodig, en hoe sluit ik dit alles aan op een manier dat de switch, router en het modem de pc's op de switch in een werkend netwerk combineren?

(Nieuw topic gestart aangezien het nu vooral gaat om dit werkende te krijgen, en waarom Ziggo meerdere public ip's toelaat...)

Met vriendelijke groet,

RadicalGamer

EDIT: Het probleem is dus, dat de opstelling Modem>router>switch>pc's niet werkt...
Daarnaast ben ik geïntereseerd in hoe Ziggo 5 public ip's kan afgeven en of er iemand wat meer over kan vertellen omtrent het gedeelte waarin je normaal maar 1 public ip krijgt...
 
Laatst bewerkt:
je kan eens proberen in te loggen op je router. en dan kijken of hij automatisch ip's toewijst, of dat je dat handmatig moet doen.

btw: inloggen op je router: windows toets+ R, cmd invullen, enter, ipconfig/all, enter, zoek naar regel met standaardgateway, invullen in browser, enter, wachtwoord is meestal niks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan