Ziggo Internet plus & Apple Time Capsule

Status
Niet open voor verdere reacties.

despijker

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Omdat ik met een Apple mini server wil gaan werken heb ik Ziggo Internet + afgesloten. Nu wil ik mijn Apple Time Capsule als router gaan gebruiken.

Gisteren het Ethernet kabeltje van de Ziggo Juniper 0/1 poort en in de Time Capsule gedaan. Ingelogd op de Time Capsule en de instellingen op statisch gezet en daar de gegevens ingevuld die op de doos van Ziggo staan. Jullie raden het al; geen internet.

In deTime Capsule kan ik 1001 dingen veranderen,maar ik heb gewoon geen idee wat het is. Kan iemand misschien den kleine walkthrough geven voor welke instellingen in in de Time Capsule moet zetten? Spullen van Ziggo werken wel 100% zeker.

Alvast super bedankt!!!!

dit is niet zo simpel om te doen je moet al een goede it achtergrond hebben om dit hier uit te voeren maar je kan het altijd proberen al doende leert men.

je moet de TC instellen als dhcp deze zal dan de interne ip adressen uitdelen bv(192.168.0.100 - *.254)
je zal dus het intern ip van de provider ook bij de hand moeten hebben

https://discussions.apple.com/thread/1437779?start=0&tstart=0

Beste Alain,

Bedankt voor je hulp. He is vanmiddag gelukt. Ik heb de time capsule geconfigureerd met de statisch ip gegevens die ik heb gekregen mbv een ziggo medewerker. Achteraf gelukkig niet zo moeilijk. Bedankt voor de reactie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan