Ziggo Internet valt weg met Sitecom WL-312

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo56

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2008
Hallo,

Om het internet in huis draadloos te maken heb ik een Sitecom WL-312 router achter het Motorola kabelmodem gezet.
Alle instellingen in de router zijn standaard, behalve dat ik er WPA2 op heb gezet.

Met een pc via ethernet en een laptop via wifi werkt het opzich wel, maar na een 15 a 30 minuten valt het internet weg, zowel draadloos als bedraad.
De laptop heeft dan nog wel verbinding met de router, maar alleen lokaal.
Als ik het modem reset (stekker eruit) werkt het weer gewoon.

MSN meldt een probleem met DNS.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Iets anders geks is, dat netstumbler zegt dat de snelheid 48 Mbit/s is ipv 54. De signaalsterkte is uitstekend (router staat 4m van de laptop)

Theo

router achter motorola kabelmodem

ik heb een beetje hetzelfde probleem! met mijn pc direct op het modem heb ik gewoon verbinding, maar zodra ik er een router op aansluit heb ik geen internet. router krijgen allebei geen ip, verschillende kabels en routers. het heeft altijd goed gewerkt, maar op een of andere manier lukt dit allemaal niet meer. soms krijgt een van beide routers (sitecom) wel een ip en dns, maar dan haal ik geen snelheden boven de 3 kb/s. echt te vaag allemaal. gaarne assistentie!!

Hier is het netwerk inmiddels al een week stabiel. Ik denk dus dat het een tijdelijk probleem was, wat bij Ziggo zat en dus niet in mijn router.

Maar ik wacht nog even met juichen.....

hey dude... hier verder ook geen problemen meer, een of andere drol in mn studentenhuys had de dhcp server op het modem aangezet. hoe dan ook bedankt voor de snelle reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan