Ziggo: Krijg geen internet bij aansluiting sitecom wl-330 router op Motorola SB5100

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronalddenboer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 mei 2011
Internet, telefoon en TV geinstalleerd van Ziggo. Motorola SB5100 werkt goed mat LAN.

Omdat ik een draadloos netwerk wil hebben thuis heb ik de LAN port van de Motorola SB5100 gekoppeld aan de sitecom WL-3330. Lijkt te werken. Draadloos netwerk wordt door alle computers gezien (incl. Macbook pro) maar slechts 1 pc (Asus met Windows 7) is het gelukt op internet te komen.

Bij de Asus de internetverbinding werkend gekregen met automatisch probleem oplossen.

De andere twee PC's krijg ik wel gekoppeld aan het draadloos netwerk maar geven vervolgens aan dat er geen internetconnectie is.

Kan iemand mij adviseren of voorzien van de juiste instellingen van de Motorola SB5100
of sitecom wl-330?

Bedankt!!

Breng de router in fabrieksstatus terug door geduren 10 seconde het pennetje in te drukken.
Maak geen gebruik van extra software voor het draadloosgebeuren.
Het is overbodig en eenvoudiger via Windows te verbinden.

Sluit alles af ( ook pc's) en haal stroom van modem en router.

Wel goed aangesloten?
Dus een ethernetcable van de LANpoort van het modem naar de alleenstaande poort ( dus niet in het rijtje van 4).

Start dan als eerste het modem op.
Als de leds opgelicht zijn, geef je pas voeding aan de router ( gereset ).
Wacht totdat ook de leds zijn opgelicht ( voeding en draadloos).

Start dan pas een bekabelde pc.
Ga naar het routerconfig via 192.168.1.1 en maak WLan mogelijk en beveilig met een key en met macadresss( indien mogelijk).

Start dan een pc met draadloos verbinding.
Click op icon in het systray van de draadloze netwerkkaart en laat zoeken naar je draadloos netwerk.
Meld je aan met je key ( en zo macadress opgevoerd dien je ook eerst macadress in het routerconfig van de router op te voeren).

Laatst bewerkt:
Start dan pas een bekabelde pc?

Start dan pas een bekabelde pc.
Hierme bedoel je de connectie PC ==> sitecom wl-330?

Zal dit vanavond proberen.

Ja.
Ik die volgorde opstarten.
Uiteraard geldt dit ook voor de wireless pc's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan