ziggo met asus router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan de Ruyter

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2000
Ik heb een Ziggo abbo en probeer via een asus router type WL-520 G diverse computers aan te sluiten, echter dit lukt niet alle computers geven aan dat zijn beperkte toegang hebben alleen lokaal lukt dat, als ik zonder de router werk dan doet 1 computer het wel.

heeft iemand een suggestie.

P.s. ik lees iets over het gebruik van een kabelrouter of een ADSL router maar dat maakt toch niet uit.

sommige routers hebben moeite met meerdere draadloze pc op hetzelfde netwerk. bij jou router weet ik het niet maar volgens mij moet het kunnen.

weet je ook of de ip adressen van alle pc's kloppen en er geen conflicten ontstaan?

zijn overgens alle pc's via draadloze verbinding aangesloten? of heb je ook bekabelde erbij?

om je router te configureren moet je 1 pc BEKABELD aansluiten (modem>router>pc) en dan op die pc in je internet browser 192.168.1.1 typen. dat is de normale manier om in je router te komen. hier even je draadloze verbinding checken of alles goed af geconfigureert is. weet je niet hoe dat moet dan hoor ik het wel.

het lijkt me verstandig om alle pc's een statich (vast) ip adres te geven.
hier een link: http://portforward.com/networking/staticip.htm
kies je besturingsysteem en volg de stappen (is wel engels)

druk op [Windows toets] + [R] dan open je het uitvoeren scherm. typ hier cmd en druk op enter.

typ vervolgens ipconfig /all en weer enter.
nu krijg je wat info over je netwerk gegevens met name ip adres.

zo geef je al je pc's een vast ip adres en voorkom je een hoop problemen. (natuurlijk kunnen niet alle pc's hetzelfde ip adres hebben maar als je 5 pc's hebt geef je de eerste 192.168.1.10 en de tweede 192.168.1.11 bijv.)

suc7

Laatst bewerkt:
ziggo ondersteund niet alle routers,zoals van linksys weet ik dat hij iets oudere types niet ondersteund
is gebeurd na laatste omzettingen van ziggo,ze zijn gewoon een ramp die ziggo :o

toch zijn ze qua downloaden rete snel hiero... ligt wss aan de afstand van de centrale...

sommige routers hebben moeite met meerdere draadloze pc op hetzelfde netwerk. bij jou router weet ik het niet maar volgens mij moet het kunnen.

weet je ook of de ip adressen van alle pc's kloppen en er geen conflicten ontstaan?

zijn overgens alle pc's via draadloze verbinding aangesloten? of heb je ook bekabelde erbij?

om je router te configureren moet je 1 pc BEKABELD aansluiten (modem>router>pc) en dan op die pc in je internet browser 192.168.1.1 typen. dat is de normale manier om in je router te komen. hier even je draadloze verbinding checken of alles goed af geconfigureert is. weet je niet hoe dat moet dan hoor ik het wel.

het lijkt me verstandig om alle pc's een statich (vast) ip adres te geven.
hier een link: http://portforward.com/networking/staticip.htm
kies je besturingsysteem en volg de stappen (is wel engels)

druk op [Windows toets] + [R] dan open je het uitvoeren scherm. typ hier cmd en druk op enter.

typ vervolgens ipconfig /all en weer enter.
nu krijg je wat info over je netwerk gegevens met name ip adres.

zo geef je al je pc's een vast ip adres en voorkom je een hoop problemen. (natuurlijk kunnen niet alle pc's hetzelfde ip adres hebben maar als je 5 pc's hebt geef je de eerste 192.168.1.10 en de tweede 192.168.1.11 bijv.)

suc7

Nee het probleem begint al met de computer die via een vaste kabel op de router is aangesloten, ik heb nog geen computers draadloos die werken, er moeten straks wel 3 computers draadloos op het netwerk gaan werken.
ook het instellen van een vast Ip op de computer inplaats van automatisch helpt niet.

Als ik in het modem van Motorola kijk zie ik de DHCp server op aan staan, deze staat ook aan op de router dus ik heb ook geprobeerd om in de router de DHCp server uit te zetten, dat lukt wel maar geeft geen verbeteringen.

De DHCP server in het motorola modem heb ik nog niet uitgezet, omdat ik bang ben dat ik dan helemaal nergens meer internet heb.

ziggo ondersteund niet alle routers,zoals van linksys weet ik dat hij iets oudere types niet ondersteund
is gebeurd na laatste omzettingen van ziggo,ze zijn gewoon een ramp die ziggo :o

Bedankt voor de antwoorden, ik zie inderdaad dat dat ook een probleem kan zijn, helaas geeft ZIGGO nergens aan welke router met een draadloos gedeelte perfect werkt.

dus als ik het goed begrijp krijg je geen eens verbinding als je 1 pc aansluit met router.

modem>router>pc (pc heeft geen verbinding???) welk ip adres heeft de pc?

Nog nooit meegemaakt dat Ziggo niet werkt met een type/merk router.

De meest gemaakt fout...Ziggo deelt alleen een IP adres uit aan één MAC adres (en dat wordt opgeslagen)
Gezien jij met één pc wel op internet kunt, zal dit het geval zijn.
De oplossing.....sluit de router aan (en laat deze aanstaan), zet de modem uit (dus niet standby, maar echt uit/stroom eraf), wacht 5 minuten en zet het modem weer aan, als de rest van de instellingen kloppen (DHCP etc.) heb je nu wel internet via de router.

dus als ik het goed begrijp krijg je geen eens verbinding als je 1 pc aansluit met router.

modem>router>pc (pc heeft geen verbinding???) welk ip adres heeft de pc?

Nee ook met 1 computer krijg ik geen verbinding met het internet.
Het Ip adres is dan gegeven door de DHCP server in de router, dit is van ASUS 192.168.1.101, ik doe dit even uit mijn hoofd omdat ik nu op een ander netwerk thuis zit te werken en het probleem bij een vriend is.
Ik heb ook nog een medion router geprobeerd die geeft een ander IP range aan maar dat zou geen probleem mogen zijn maar ook die router werkt niet.
Ik begrijp op het internet dat het te maken heeft met dynamisch of een statisch IP adres wat Ziggo gebruikt.

Als ik echter de kabel rechtstreeks in de computer doe dan heb ik weer internet

Laatst bewerkt:
Nog nooit meegemaakt dat Ziggo niet werkt met een type/merk router.

De meest gemaakt fout...Ziggo deelt alleen een IP adres uit aan één MAC adres (en dat wordt opgeslagen)
Gezien jij met één pc wel op internet kunt, zal dit het geval zijn.
De oplossing.....sluit de router aan (en laat deze aanstaan), zet de modem uit (dus niet standby, maar echt uit/stroom eraf), wacht 5 minuten en zet het modem weer aan, als de rest van de instellingen kloppen (DHCP etc.) heb je nu wel internet via de router.

dan weet jij niks van de laatste weken de omzettings problemen bij ziggo,ik heb het zelf onder vonden die ellende:evil:

Als ik echter de kabel rechtstreeks in de computer doe dan heb ik weer internet

Dat schrijf ik dus.....het mac adres van je pc is opgeslagen, dan krijg je met je router geen toegang tot het internet zolang je niet de boven beschreven procedure uitvoert.

@Bertus, ik installeer gemiddeld 1× per week ergens een router en aangezien ik ook in een 'ziggo gebied' woon is dat voor 90% inderdaad een ziggo aansluiting. Ik weet dus zeker wel waarover ik praat.

Dat schrijf ik dus.....het mac adres van je pc is opgeslagen, dan krijg je met je router geen toegang tot het internet zolang je niet de boven beschreven procedure uitvoert.

@Bertus, ik installeer gemiddeld 1× per week ergens een router en aangezien ik ook in een 'ziggo gebied' woon is dat voor 90% inderdaad een ziggo aansluiting. Ik weet dus zeker wel waarover ik praat.

Oke dat ga ik proberen, je hoort van me, wel alvast bedankt voor de reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan