Ziggo modem aansluiten op aparte oude wanddoos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amorax

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2009
Ik wilde vandaag een kennis van mij helpen om het aangevraagde Ziggo pakket aan te sluiten. De wanddoos zit er echter anders uit dan ik gewend ben. De groen kabel van Ziggo kom uit op een kastje met een ronde draaischijf. De kabel daaruit verdwijnt in een splitter (Tratec MSB 20/65). Op de splitter kan dan weer de coax-kabel van het modem aangesloten worden.
Ik heb dat zo geprobeerd wat de route leek mij te kloppen, uiteraard met de stroom van de splitter aan.
Op het modem gaan echter niet alle lampjes gaan branden dus er is geen goed signaal. Nu weet ik niet of dat komt door de verouderde splitter of door de afwijkende wanddoos of door nog iets anders.
Heeft iemand een idee wat dat precies voor wanddoos met draaischijf is? En hoe je 'm open maakt of dat je die draaischijf er af kan halen. Ik heb geprobeerd het kapje en die draaischijf er af te halen maar dat gaat niet zonder breken.Ik heb het dus nog maar even laten zitten.
Bij het Ziggo pakket zat ook een nieuwe wanddoos die ik op de groene kabel zou moeten aansluiten. Dat wil ik best proberen (al is de ruimte wel erg krap) maar als iemand mijn kan zeggen dat het met de huidige hardware ook zou moeten werken dan scheelt me dat weer geknutsel.
kabelaansluiting.jpg
splitter.jpg

Ik zou zelf voor de nieuwe wandcontactdoos gaan, dan kan de splitter er namelijk ook tussenuit ;)

Tevens is het aansluiten van de wandcontactdoos niet moeilijk, gaat maar om een enkele draad.

De nieuwe doos rechtstreeks op de groene kabel monteren. Als die draaischijf helemaal rond kan is het zeer waarschijnlijk een sleepcontact van binnen. Dit zorgt zeker voor het nodige signaal verlies. Verder zal de verdeler geen 2 richtingsverkeer ondersteunen. Hierdoor werkt moderne televisie niet. Ziggo levert ook een prima versterker (afhankelijk van het pakket heb je die ontvangen). De huidige verdeler zou ik vervangen door het exemplaar van Ziggo. Is iets meer werk allemaal, maar dan werkt het wel zoals het hoort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan