Ziggo modem + EnGenius ECB350

Status
Niet open voor verdere reacties.

goedlichtJoost

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Berichten
477
Hallo allemaal,

Ik krijg dinsdag mijn ziggo modem binnen en volgens mij heeft deze ook draadloos? (goedkoopste internet abbo van ziggo)
Nu ben ik echter ook in het bezit van een router (EnGenius ECB350).

Nu ben ik echt een leek op het gebied van draadloos internet, en mijn vraag is eigenlijk:
Wat kan ik allemaal het beste aansluiten? Enkel ziggo modem? of ook EnGenius?

Ik wil eigenlijk gewoon optimaal gebruik maken van de spullen die ik heb.

Kan iemand mij ook uitleggen hoe ik alles dan het beste moet aansluiten/instellen?

Graag advies:D

mvg
Joost
 
@goedlichtjoost,

Ik zou alleen de ziggo router gebruiken en de Engenius aan de kant zetten. De ziggo router is een goed ding, makkelijk in te stellen en mits goed ingesteld veilig te gebruiken.
 
Wifi van de enGenius is waarschijnlijk beter.

Wil je optimaal gebruik maken van je spullen, dan zou ik nog investeren in een switch (bijv. van Zyxel) die VLANs ondersteund. Dan kun je bijv. een open Wifi maken voor gasten met enkel internettoegang en je eigen Wifi met toegang tot al je eigen apparatuur (en internet natuurlijk). Punt is dat de enGenius eigenlijk zwaar overpowered is in deze situatie.
 
Hallo TDis en RogerS,

Bedankt voor de reactie,
Enkel ziggo gebruiken dus, wellicht de EnGenius maar bewaren / marktplaats.

Bedankt voor de snelle antwoorden
 
Als hij nog nieuw is wil ik hem eventueel wel van je over nemen. Heb er namelijk nog 1 nodig.
 
Als je optimaal gebruik wil maken van je netwerk kun je beter de EnGenius ECB350 gebruiken als router.

Als je namelijk het goedkoopste abbonement neemt zal de router niet zo heel sterk signaal verzenden. ( mocht je natuurlijk boven of in de tuin zitten )
Op korte afstanden zal dit geen probleem zijn en zal het signaal duidelijk genoeg zijn.

Aangezien de EnGenius ECB350 een goed signaal kan versturen kun je wireless beter ontvangst krijgen.
Verkopen is natuurlijk ook een fijn finiancieel voordeel.
Maar voor een gemiddelde huishouden zal het van ziggo zelf al meer als genoeg zijn.

Mvg,
 
Hallo allemaal,
Reeds de ziggo modem een tijdje in gebruik, en merk toch echt dat de wifi range onvoldoende is.
Dus ik zou graag mijn EnGenius willen aansluiten.
Zou iemand mij in een soort van stappenplan uit kunnen leggen hoe ik dit moet aansluiten/instellen? zodat het optimaal werkt?

Alvast bedankt!
mvg
Joost
 
De EnGenius ECB350 kan een veel sterker wifi signaal uitzenden. Tot 29 dBm! Ter vergelijk, de Ziggo modems kunnen maximaal 20 dBm uitzenden. Bij de meeste woningen of kantoren is 20 dBm niet sterk genoeg is voor goede wifi dekking. Met repeaters werken gaat meestal niet goed, dit omdat de ruis ook wordt versterkt en de snelheid minimaal wordt gehalveerd. Samengevat, voor goede wifi. Wifi op het Ziggo modem uitschakelen en de EnGenius ECB350 aansluiten op de LAN port van het Ziggo modem. In de Advanced Wifi settings van de EnGenius kan je vervolgens het zendvermogen verhogen naar 29 dBm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan