Ziggo Modem Ip Veranderen!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

michaell958

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2013
Hallo mensen de titel is wel voor zich.

Ik heb van ziggo het Alles In 1 Pakket. met 60 Mbits. weet iemand hoe je daarvan het ip kan verandere het is het Ziggo Wifi Modem.

Hopelijk zosnelmogelijk antwoord!

Niet, deze wordt door Ziggo uitgegeven.

PS,

Hou er rekening mee, dat iedereen hier vrijwillig helpt. Je laatste zin, kan wel eens een averechtse werking hebben.;)

ik zal de laatste zin negeren :-).

Als je een zakelijke aansluiting hebt dan heb je een vast ip en dat kan alleen veranderd worden door ze te bellen.

Als je een prive aansluiting hebt dan wordt de IP bepaald door de mac die het adres krijgt.
Het hangt van je router af of je de kans krijgt om je mac aan te passen.
Als niet de ziggo router zelf (bridge mode?) maar een router erachter de IP krijgt dan kun je gewoon de router aanpassen.

Ook bij prive heb je de kans om ze te bellen en de mac-ip registratie te laten resetten. (is niet makkelijk/snel)

Vrij algemeen antwoord maar wel het snelste. Hopelijk weet iemand hier een speciale ZIGGO truuk.
M.

Ik heb zelf op ZIGGO gezeten in april/mei/juni 2013 (Den Haag). Ze waren toen bezig om dat nieuwe WIFI voor iedereen uit te rollen.
Resultaat: meerdere keren per dag een hikje in de lijn. 2x helemaal plat voor een 15 minuten en 4x een nieuw ip.
Werd me toen verteld dat prive personen nooit een vast ip hebben(ook al veranderd het weinig) en door het uitrollen van het nieuwe netwerk werden af en toe mac tabellen gereset. Het moet dus kunnen.
Ik wens je wel veel succes want de gemiddelde kennis en wachttijd bij ZIGGO zijn niet mijn favorieten.
M.

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor alle duidelijkheid: wil je de WAN IP adres veranderen, waarmee je op internet kan worden gevonden, of de secundaire ip adres van het modem (b.v. van 192.168.1.1. naar 192.168.100.1)?

Voor alle duidelijkheid: wil je de WAN IP adres veranderen, waarmee je op internet kan worden gevonden, of de secundaire ip adres van het modem (b.v. van 192.168.1.1. naar 192.168.100.1)?
Het Wan Ip maar had ik al gezecht

ik zal de laatste zin negeren :-).

Als je een zakelijke aansluiting hebt dan heb je een vast ip en dat kan alleen veranderd worden door ze te bellen.

Als je een prive aansluiting hebt dan wordt de IP bepaald door de mac die het adres krijgt.
Het hangt van je router af of je de kans krijgt om je mac aan te passen.
Als niet de ziggo router zelf (bridge mode?) maar een router erachter de IP krijgt dan kun je gewoon de router aanpassen.

Ook bij prive heb je de kans om ze te bellen en de mac-ip registratie te laten resetten. (is niet makkelijk/snel)

Vrij algemeen antwoord maar wel het snelste. Hopelijk weet iemand hier een speciale ZIGGO truuk.
M.

Ik heb zelf op ZIGGO gezeten in april/mei/juni 2013 (Den Haag). Ze waren toen bezig om dat nieuwe WIFI voor iedereen uit te rollen.
Resultaat: meerdere keren per dag een hikje in de lijn. 2x helemaal plat voor een 15 minuten en 4x een nieuw ip.
Werd me toen verteld dat prive personen nooit een vast ip hebben(ook al veranderd het weinig) en door het uitrollen van het nieuwe netwerk werden af en toe mac tabellen gereset. Het moet dus kunnen.
Ik wens je wel veel succes want de gemiddelde kennis en wachttijd bij ZIGGO zijn niet mijn favorieten.
M.
Ik heb het standaard pakket. geen zakelijk dus

Een IP adres wordt gegeven aan een apparaat die het interne netwerk verzorgd in je huis. Dat is dus je router oftewel je WIFI modem. Deze is dus niet te wijzigen tenzij je gebruik maakt van een andere router. Heel misschien je modem een aantal dagen uit laten staan, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, want je kan namelijk een lease hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan