Ziggo modem -> router -> Pc & Laptop ..werkt niet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
dus je wilt dat ik de kabel die nu in de ziggo zit, in de pc doe en in de tp link?
dan ben ik eerst een dag bezig met die kabel want die loopt ergens helemaal achter door van onder naar zolder toe dus ..

hij komt op zolder uit en kan op mn tplink of op mijn pc..ingang

Nu zijn er 2 Wifi netwerken beschikbaar ; ziggo
En die andere hen ik miepnetwerk genoemd.

Maar miepnetwerk doet het niet , m'n telefoon pakt die Wifi ook niet

dat bedoelde ik niet. Je koppelt gewoon de verbinding tussen de ziggo en de tplink los (gewoon ff kabel uit de WAN-poort halen) en laat die kabel verder ongemoeid. Dan koppel je (bij voorkeur) je laptop met een LAN-kabel op een netwerkpoort vd TPlink en zeker niet op de WAN-poort vd TPLink en volg je de instructies. Heb je "meerdere routers op 1 netwerk gelezen" in het router subforum? ik pas in feite net hetzelfde toe maar dan met andere ip-adressen. Je router staat IP-adressen te verdelen net als je Ziggo. Het is dus compleet onvoorspelbaar wat erop je netwerk gebeurt. Als je de veranderingen in de TPlink hebt aangebracht, haal dan ff de stroom af vd router. Steek de Wan-kabel terug in de WAN-poort en zet de router opnieuw aan. Ik zou ook niet testen met een telefoon maar in eerste instantie met je laptop. De draadloze instellingen van de "zolder" machines dienen gelijk te zijn aan deze van de "beneden" machine" met uitzondering vd SSID

Oeps kom er net achter dat de ziggo modem geen UBEE is
Is dat erg ?

hallo Miep92
Ben je al verder hiermee? Ik heb een fout gemaakt in die zin dat je de kabel komende van de Ziggo modem niet op de Wan-poort vd TP-link moet aansluiten (na het aanbrengen vd voorgestelde wijzigingen) maar op 1 vd netwerk-poorten. Op de Wan (of soms Internet) poort vd TP-link mag er geen kabel aangesloten zijn.
Dit zijn de gecorrigeerde stappen (opnieuw met kabel tss je pc en netwerk-poort vd TP-link uit te voeren):
bij stap 1/ uit vorige post, zet WAN connection type op dynamic maar vul verder niks in en klik op save. Dit gebruiken we toch niet meer.
Stap 2/ in menu network -LAN
IP adres 192.168.178.200
Subnet mask 255.255.255.0
Klik save. Van zodra je dit doet, zal je hoogstwaarschijnlijk de verbinding met de TP-Link kwijt zijn. Configureer dan je pc met statisch adres 192.168.178.201 met subnet masker 255.255.255.0
Stap 3: terug in het hoofdmenu ga je naar DHCP - DHCP settings. Zet DHCP server op disable "Save"
Stap 4: de wireless settings maar deze had je zelf al aangepast.

Maak nu de kabelverbinding tss de Ziggo en zoals boven op een netwerk-poort vd TP-Link. Werkt dit nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan