Ziggo modem- welke Router ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saphira

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2004
Hoi :)
Ik heb een modem van Ziggo SBV5120E voor internet en telefonie .
Wie kan mij vertellen welke router en hoe ik die moet gaan aansluiten om met een laptop draadloos te kunnen internetten ?

Deze SMC router zie link heb ik gekregen van een kennis zou ik die ook kunnen gebruiken ,
en hoe moet ik die dan aansluiten ?

http://www.smc.com/files/AS/MN_SMC7904WBRA-WBRB_EN.pdf

nee die router kun je niet gebruiken.
dat is een adsl router en jij hebt een kabel aansluiting.
ga naar de lokale pc boer en haal daar een router geschikt voor kabel en die dan ook nog draadloos aan boord heeft.
dan ben je er.

Hoi puppie !
Ok dan weet ik dat ik aan die SMC router niks heb :(
Maar zou jij of iemand hierzo mij een merk router aan kunnen raden die ik aan die motorola kan aansluiten ?, een pc kan mij alles wijs maken :D

linksys is goed.....

Ho even, ik lees dat je ook telefonie hebt. Dat loopt ook via het ziggo modem?
Als dat zo is, let dan op bij aanschaf van een nieuwe router dat die ook telefonie ondersteund.

Enne, als alternatief kun je de SMC na het modem van ziggo plaatsen.

Ja petje11 ik heb ook telefonie :)
Dus kan ik dan toch die SMC router gebruiken ?...
Die SMC router is toch een adsl router ?..
En ik zou toch een kabel router nodig hebben ?...

Laatst bewerkt:
Dat snap ik ook Bertus, maar niet iedere router heeft die functie.

nee die smc gaat niet werken dat is adsl en jij hebt kabel van ziggo.
op de aansluiting van het zigoo modem zit maar 1 ethernet aansluiting en daar sluit je de router op aan.
ga voor de 3com van bertus.

en we gaan de modem van ziggo niet vervangen maar een router erbij plaatsen

Volgens mij wel Saphira, ik ga even zoeken op het forum er staat hier ergens een link met de oplossing.

Echt wel Puppie zolang je de SMC maar niet aansluit via de wan maar via een lanpoort, en je moet in de SMC de DHCP uitzetten.

Ik bedoel dus: Ziggo modem>SMC>PC

Je gebruikt de SMC dan als accespoint, of zit ik nu echt helemaal verkeerd?

Laatst bewerkt:
je wilt de smc dan als accespoint gebruiken...waar moet dan de kabel in voor de bedrade pc ?
het ziggo modem heeft maar 1 ethernet uitgang.

Hoi Saphira,

Het zal je na al deze reacties wel volkomen duidelijk zijn ..... tóch?

Het aanschaffen en aansluiten van een draadloze router heeft niks met je telefonie via het modem van Ziggo te maken.
Dus 'berenverhalen' hier. De telefoon sluit je gewoon aan op het modem van Ziggo.

De router.
Inderdaad kan het type dat jij heb aangegeven problemen opleveren.
Het gaat hier om een combinatie van ADSL-modem én router. ADSL modem is voor aansluiting op de telefoonkabel en niet op de tv-kabel. Daarvoor heb je ook al een modem geleverd gekregen van Ziggo.
Dus je hebt alleen een router nodig en geen combinatie modem/router en al helemaal niet één die niet geschikt is voor tv-kabel maar voor telefoonkabel.
Ik zou daar in jou geval NIET voor kiezen.

Voor het overige kan je elk type draadloze router gebruiken (echter, zonder de combinatie met een ADSL-modem zoals de SMC die jij hebt.
Om de kosten hoef je het ook niet te laten, want een goed merk en kwaliteit router (inderdaad o.a. van Linksys) hoeft je nog geen 50 euri te kosten en je vermijd een hoop mogelijke problemen met de SMC die jij noemt.

Een aantal voorbeelden vind je hier:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/draadloze+router.htm

Dus die Linksys WRT54G is een prima voorbeeld.
Overigens staat er ook een Belkin Wireless-N voor een hele leuke prijs tussen.
Ik weet niet waar je woont, dus welke 'winkel' bij jou in de buurt als advies kan dienen wordt dan natte vingerwerk.

Paradigite heeft die Linksys bijvoorbeeld voor http://www.paradigit.nl/info.php?group=17&art=10009822

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf quicknet later multikabel later ziggo en altijd prima met mijn linksys gewerkt. Andere kennissen van mij die problemen hadden met edimax, smx, sweex en etach zijn ook overgestapt en hebben nooit meer problemen gehad.
Linksys is van cisco en dat is een reus onder de routers in gebruik bij alle gerenommeerde bedrijven dus trek je concluse...

suc6

Ik neem nu Echt definitief afstand van Die SMC router :o
Als ik die met omwegen moet gaan aansluiten gaat me dat inderdaad een beetjuu te ver voor mijn hersentjes:shocked:

Hoi Saphira,

Het zal je na al deze reacties wel volkomen duidelijk zijn ..... tóch?

Het aanschaffen en aansluiten van een draadloze router heeft niks met je telefonie via het modem van Ziggo te maken.
Dus 'berenverhalen' hier. De telefoon sluit je gewoon aan op het modem van Ziggo.

De router.
Inderdaad kan het type dat jij heb aangegeven problemen opleveren.
Het gaat hier om een combinatie van ADSL-modem én router. ADSL modem is voor aansluiting op de telefoonkabel en niet op de tv-kabel. Daarvoor heb je ook al een modem geleverd gekregen van Ziggo.
Dus je hebt alleen een router nodig en geen combinatie modem/router en al helemaal niet één die niet geschikt is voor tv-kabel maar voor telefoonkabel.
Ik zou daar in jou geval NIET voor kiezen.

Voor het overige kan je elk type draadloze router gebruiken (echter, zonder de combinatie met een ADSL-modem zoals de SMC die jij hebt.
Om de kosten hoef je het ook niet te laten, want een goed merk en kwaliteit router (inderdaad o.a. van Linksys) hoeft je nog geen 50 euri te kosten en je vermijd een hoop mogelijke problemen met de SMC die jij noemt.

Een aantal voorbeelden vind je hier:

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/draadloze+router.htm

Dus die Linksys WRT54G is een prima voorbeeld.
Overigens staat er ook een Belkin Wireless-N voor een hele leuke prijs tussen.
Ik weet niet waar je woont, dus welke 'winkel' bij jou in de buurt als advies kan dienen wordt dan natte vingerwerk.

Paradigite heeft die Linksys bijvoorbeeld voor http://www.paradigit.nl/info.php?group=17&art=10009822

Ok die van paradigit lijk me wel wat , die zit om de hoek :D
Is die echt makkelijk aan te sluiten ?
Ik heb die motorola modem van ziggo dus daarzit zit bedraad een computer ,
Moet die Linksys dan gewoon met een draad aan die motorola modem geklikt worden ?
En kan ik dan via http://xxx.xxx.x.x in die Linksys komen , bedoel kom ik dan niet in de modem van ziggo terecht om bv de beveiliging in te stellen ?
En blijft dan ook de telefonie werken ?

Laatst bewerkt:
je redenering klopt helemaal.

Stapjes:

Router uitpakken :p
Stroom van de Ziggo-modem af
Kabel tussen modem en de WAN- of Internet-aansluiting op je Linksys.
Nu:

Eérst het modem aan en een poosje wachten tot die 'on-line' is (er branden drie of vier lampjes constant).
Hierna de router aan en even wachten tot deze on-line is.

Als je nu je laptop aanzet ...... ehh. Heb je Windows-Vista of nog -XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan