Ziggo modemrouter // Vista alleen lokaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meneer_Marco

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Berichten
26
Beste,

Zoals velen heb ik de nieuwe modemrouter van Ziggo (UBEE) ontvangen. Vandaag ging ik eens dapper aan de slag. Het resultaat:

1 desktop - wired - win7 : geen probleem (keurige verbinding)
1 laptop - wireless - winXP: geen probleem (keurige verbinding)
1 laptop - wireless - Win Vista - alleen lokaal netwerk.

Ondertussen ben ik al een tijdje aan het puzzelen met de instellingen en de wanhoop nabij.
Frustrerende is dat het aan een Vista-instelling (b)lijkt te liggen, maar een heldere oplossing (naast Vista eraf en XP er op) -nog- niet voorhanden is.

De Vista-laptop geeft het netwerk keurig aan in de lijst met beschikbare draadloze netwerken. Na kiezen en de sleutel te hebben ingevoerd, is de verbinding tussen laptop en router een feit (naar buiten wil ie echter niet). Heb al IPv6 uitgezet, handmatig de IPadressen (en DNS) ingevuld, windows firewall uitgezet, en zelfs al wat met regedit getracht,... geen enkel zichtbaar verschil.

Iemand een oplossing of idee?

Bedankt!
 
Mischien zou je kunnen proberen om alles weer terug te zetten en de laptop een niet gebruikt adres toewijzen. Ik had eerst ook dat probleem en toen ik dit gedaan had werkte alles weer. Ander zou je kunnen proberen DNS van de router uit te zetten en iedere computer/laptop zelf een adres toewijzen.
Groeten Pascallino
 
Verwiijder alle gvonden Netwerkverbindingen in het netwerkcentrum.
Verwijder daarna eens in Apparatenbeheer de wlan.
Herstart en sluit de Wlan opnieuw aan of indien intern zal Vista deze gaan installeren of om de drivers vragen.

In je systray staat nu een netwerkicon. Laat zoeken naar draadloze netwerken en meld je aan bij het jouwe en voer de key in.
Benoem het wel als tHUISNETWERK.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik nog Vista gebruikte, kwam het me nogal eens voor dat de beveiliging nauwkeurig ingesteld moest worden.
Dus kijk eens bij je wlan beveiliging, wpa, wpa2, wpa-personal etc. Ook naar tkip of aes.
Die moet je dus precies zo overnemen van je router.
 
Vanaf Vista heeft Microsoft nieuwe beveiliging doorgevoerd. Totdat je in het netwerkcentrum een type netwerk (bedrijf of thuis) insteld kun je knutselen tot je een ons weegt. Je gaat dan geen nette verbinding krijgen.

@De andere helpers. Ik zie deze zeer regelmatig terugkomen hier. Kan een mod dit antwoord eens ergens generiek opslaan. 90% van de Vista/7 netwerkverbindingsvragen heeft hierop betrekking.
 
Het heeft alleen zin RogerS, als topicplaatsers er ook in kijken.
Dus eerst dit Forum consulteren alvorens hun probleem te plaatsen.
 
Allen,

Dank voor het meedenken.
Echter, geen van de opties levert het gewenste resultaat.
Wellicht een instelling van de router...

ik zoek dapper verder :)

gr.
Marco
 
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad, en het updaten van de drivers van de draadloze netwerkkaart was voor mij de oplossing. Ik heb een Acer laptop met een Atheros netwerkkaart.

Ik heb als eerste even alle draadloze netwerken/instellingen verwijderd, daarna de nieuwste drivers van www.atheros.cz gedownload en geinstalleerd. Vervolgens heb ik mijn laptop opnieuw opgestart, opnieuw verbinding gemaakt met het draadloze netwerk en het werkte direct.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord, ik was behoorlijk gefrustreerd omdat het niet lukte.
 
Laatst bewerkt:
opgelost!

Beste reageerders,

Ondertussen is het probleem opgelost en loopt de draadloze internetverbinding als een (waterig) zonnetje.
Uiteindelijk heb ik alles opnieuw geïnstalleerd en alle drivers (mede dankzij de tip van robvandam420, het was wel even zoeken op de website van atheros).

keep on the good work!
 
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad 2 jaar terug, ook op een Acer laptop. Drivers geupdate en werkte als een zonnetje. Een heel raar probleem maar goed om te lezen dat het opgelost is :)
 
Help

Hallo,

Ik heb precies het zelfde probleem alleen lukt het mij nog niet met de drivers. Kan iemand mij vertellen welke drivers ik moet updaten om dit probleem op te kunnen lossen?

Bedankt!
 
@pcdraak,

Het is niet de bedoeling je eigen probleem in een bestaande vraag te plaatsen !
Maak even zelf een nieuw topic aan, deze sluit ik !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan