Ziggo Ubee EVW3200 optimale instellingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

brandesign

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2012
Hallo allen,

Ziggo EVW3200 is m'n probleem. Ik heb er verder geen router aan hangen. Toen ik het abbo en de modem net binnen had had ik al direct problemen. Heel traag en onstabiel internet. Dan deed hij het weer wel dan weer niet etc.

Na heeeeeel lang zoeken op google vond ik ergens een post van iemand (weet niet meer waar) die helemaal met screenshots en al had uitgelegd wat de optimale instellingen zijn voor de router. Dit werkte geweldig, supersnel en stabiel helemaal top.Helaas wilde ik laatst een telefoon aansluiten op de router en na het pluggen van de kabel was de modem ineens weer van streek. En heb nu dus weer ontzettend traag en onstabiel internet.

Nu mijn vraag: Heeft iemand enig idee wat nou de ideale instellingen zijn van het apparaat of iemand die toevallig dezelfde post had gevonden die mij toendertijd zo ontzettend heeft geholpen?! Ik maak gebruik van een macbook, 2 mobiele telefoons, een xbox en een normale laptop en een pc die gebruik maken van het netwerk dus heb de modem wel al ingesteld op 2,4ghz anders ziet m'n xbox hem niet.

Hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groeten,

Youri

Laatst bewerkt:
Hierbij wat print screens hoe ik hem heb ingesteld. Heb zelf geen problemen met deze modemrouter, hij is in ieder geval veel beter dan de Cisco ;) Hopelijk doet dit de truc voor jou ;) En ow ja, de kanalen heb ik zo ingesteld omdat dat bij mij gunstiger was met signaal van de buren. Wil je kijken op welke kanalen je buren zitten kan ik je inSSIDer adviseren (klik)

2dhcqk4.jpg

153o57s.jpg

23v11c4.jpg

Laatst bewerkt:
Wow super! Zal ze is naast mekaar leggen even kijken of het helpt! Thanks in ieder geval voor de snelle reactie! :)

Kanalen zijn vaak één van de grootste problemen, maar gelukkig ook meest eenvoudig op te lossen.
Het is eigenlijk heel simpel.... er zijn 11 kanalen, en het is in principe helemaal geen probleem om met meerdere personen op hetzelfde kanaal te zitten, maar worden het er teveel, of wordt er teveel data over dat kanaal verstouwd, geeft dat problemen.
Scan even wie er allemaal op welk kanaal zit, en stel je modem/router in op een (zo) vrij (mogelijk) kanaal.

@K1pje, 3e printscreen Xpress Technology of?:shocked: als ik dat bij ons modem upc instel van 24mbps naar 18-19mbps.
dat zou ik zowiezo inschakelen:)

@windowsfaq: dan heb jij wel een slechte router, die van mij pompt veel meer over het netwerk wanneer deze uit staat ;) Tevens versnelt dat enkel en alleen mogelijk de b/g band ;)

K1pje, je bent een held... hij doet het weer helemaal als het zou moeten! Helemaal super, dank je wel! :thumb::D

Graag gedaan. Het heeft mij ook wat tijd gekost om met de instellingen te spelen voordat ik hem goed had ;)

prima instellingen...heb ze overgenomen.....
moet je ook iets aanpassen als je een myditto nasserver aan de modem hangt? ik kom nl niet in de nasserver

Welkom sjakie50,

Je reageert in een topic ouder dan 3 maanden. Het is niet toegestaan deze nog omhoog te halen. Uiteraard kun je een nieuwe vraag stellen met daarin eventueel een link naar dit topic. Het topic gaat bij deze op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan