Ziggo ubee modem i.c.m speedtouch voor wlan werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

phzx

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2011
Berichten
5
Ik zit met een klein probleem, ik heb kabel internet van ziggo met een ubee modem, nu wil ik een speedtouch wl 780i ertussen doen voor de wlan verbindingen alles goed en wel, bekabeld werkt alles en kan ik op internet maar draadloos krijg ik geen verbinding. Iemand enig idee wat het euvel kan zijn?


Het draadloze punt is wel zichtbaar, ik kan ernaar toe ''connecten'' maar dan is er geen internetverbinding.. ik heb het ook geprobeerd met een sitecom router die het altijd heeft gedaan ertussen maar daar kan ik zelfs bekabeld geen verbinding met het internet krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Vergis ik me nou want die Ubee is toch al een draadloos modem !
Kan dan inderdaad zijn dat je problemen krijgt met een router ertussen......
 
Nee ik heb nog een oud type ubee modem die is niet draadloos.


Oude bestaande klanten worden genakt, die mogen een nieuw draadloos modem van ubee ''aanschaffen'' nieuwe klanten krijgen een draadloos ubee modem (nieuw type) bij het pakket.. leuk ziggo!
 
Laatst bewerkt:
Dit wordt niets: Je Speedtouch is een ADSL routermodem.
Alleen met een breedband draadloze router is te realiseren wat jij wilt, waarbij je de WAN/Internet aansluiting van de breedband draadloze router aansluit aan de Ubee.
Beste dat je dan eerst (minstens een half uur) de Ubee uitgezet hebt. Een hele nacht mag ook, voor meer kans.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik heb wel wired verbinding met de speedtouch (werk ik nu mee) met de sitecom die heeft het altijd gedaan toen ik nog 120mbit had van ziggo doet hij helemaal niks (ben terug gegaan naar basis) daar krijg ik bekabeld en wireless geen verbinding mee. Wat heel vreemd is aangezien het altijd gewerkt heeft.

Die heeft dus wan/lan/lan lan/lan

Maja die geeft elke keer een ip foutmelding, release / renew werkt niet, adapter herinstallen werkt niet, etc. etc. :s
 
Laatst bewerkt:
Weet je hoe dat komt? Omdat je de Speedtouch met een van de 4 LAN verbindingen hebt verbonden met de Ubee pakt de eerste netwerkkaart die Internet-verbinding maakt het ene ip-adres dat Ziggo/Upc beschikbaar stelt.
Er blijft dan dus niets meer over voor een draadloos verbonden netwerkkaart/usb-stick...

Anders gesteld: Je Speedtouch is nu als een switch/draadloos accesspoint. Terwijl je de werking wilt van (bedrade en draadloze) router.

Misschien is die Sitecom wél een draadloze breedband router. Geef eens het type. Zie dat ik schreef (zou ook gelden voor de Sitecom als die echt een breedband draadloze router is):
waarbij je de WAN/Internet aansluiting van de breedband draadloze router aansluit aan de Ubee.
Beste dat je dan eerst (minstens een half uur) de Ubee uitgezet hebt. Een hele nacht mag ook, voor meer kans.

Tijs.
 
Het is een Sitecom WL 575 300N wireless router, ik heb hem al een tijdje en het werkte altijd als draadloze tussenschakel..
 
Dat is zo'n draadloze breedband router, dus geschikt voor jouw doeleinden.

Zie wat ik schreef over het aansluiten ervan. In jouw geval moet dus de blauwe aansluiting op de Ubee modem worden aangesloten, maar pas nadat de Ubee modem een tijd heeft uitgestaan (minstens een half uur, een hele nacht is kansrijker).

Tijs.
 
Ik ga dat proberen, en als het werkt laat ik het even weten hier.

Bedankt alvast voor je hulp :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan