Ziggo versus KPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

joanne

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Wil toch graag jullie mening.

Ik betaal bij Ziggo circa 40 euro per maand, puur voor internetten en daarnaast 19 euro
voor telefoonabonnement.
Bij KPN zou ik alles bij elkaar 35 euro per maand betalen.
Zit al jaren bij Ziggo en ook veel van mijn HTML pagina's lopen via hun gratis webspace.

Volgens hun gaf de Consumentenbond een 7,7 voor KPN en een magere 6.6 voor Ziggo in een recent onderzoek.
Prijstechnisch natuurlijk stuk aantrekkelijker, toch twijfel ik nog. Addertjes?
Hoe zit het met hun gratis webspace, is het wat? Snelheid, zou ik mss iets moeten inleveren, maar download nooit muziek of films..
/////////////////////////////

InternetPlusBellen Basis
Regelmatig mailen, chatten en surfen, samen met voordelig bellen in één abonnement*

> Binnen 10 minuten internetten
> Maandelijks je snelheid bijstellen
> Gratis installatiemonteur en modem
> Belonbeperkt Weekend & Avond
€ 35,- /mnd
€ 0,00 Eenmalig

Omschrijving Tarieven Opzeggen Vragen?

Internetten en bellen in één abonnement, het InternetPlusBellen Startpakket. Je behoudt je eigen telefoontoestel en internet is minstens even snel als je gewend bent. Groot voordeel van dit gecombineerde abonnement is het kostenplaatje: je bent voordeliger uit dan wanneer je internet en telefonie los zou bestellen. Na 3 maanden kun je je abonnement gratis naar boven of beneden bijstellen. Hierdoor heb je altijd de juiste snelheid beschikbaar.

Binnen 10 minuten internetten
KPN biedt, ter overbrugging van je aansluitperiode van Internet voor thuis, Direct Online. Een Dongel, waarmee je direct op internet kunt en toegang hebt tot je mail. Deze Dongel past op iedere PC of laptop met USB-aansluiting. Hij installeert zichzelf en je bent binnen 10 minuten online.

59 euro voor internetten en bellen? :shocked:

Ik heb door de jaren heen diverse providers gehad:
1. Casema (kabel)
2. KPN (ADSL)
3. HCC (ADSL)
4. Speedlinq (ADSL)
5. Orange (ADSL)

1. Eerste provider (3,5 Kb/s eind jaren '80, thans niet meer reëel)
2. duur maar betrouwbaar
3. voordelig en betrouwbaar (werd helaas overgenomen door XS4ALL en deze laatste paste het maandbedrag naar boven aan)
4. zeer goedkoop maar best wel regelmatig uitval (bestaat als provider in 2009 niet meer)
5. Sinds september 2007 Orange voor 35 euro per maand, inc. telefonie. Sinds eind 2008 is Orange veranderd naar Online.nl. Sinds 1 juli 2009 contract opengebroken en betaal nu 30 euro voor ADSL (20 M/bit) + telefonie per maand. Sinds september 2007 slechts1x een ochtend storing gehad. Verder altijd stabiel internet. Wil geen andere provider meer uitproberen zolang online.nl deze kwaliteit (voor dit bedrag) blijft leveren.

Laatst bewerkt:
Alleen.... de aangeboden snelheden en ook mogelijke snelheden van Ziggo (kabel dus!) zijn vele maken hoger dan de ADSL verbinding van KPN!!!!

Alleen.... de aangeboden snelheden en ook mogelijke snelheden van Ziggo (kabel dus!) zijn vele maken hoger dan de ADSL verbinding van KPN!!!!
Correct.

Ik vraag mij alleen een beetje af wat de overgrote meerderheid van de users 90% of zo (?) met hogere snelheden dan 20Mbit aanmoet. Ik download bij mijn antivirusbedrijf of bij Microsoft met snelheden van rond de 1000 Kb/s, zijnde de max. download snelheid van een abbo zoals ik heb. Download ik Torrents dan varieert de snelheid van 3 Kb/sec tot zo'n 500 Kb/sec, maar dat ligt meer aan de bron van het downloaden dan aan mijn abbo.

Een bestand van 750 Mb (zeg maar een gemiddelde .avi van een normale speelfilm, is derhalve in een minuut of 20 binnen). Persoonlijk hoeft het voor mij niet in 5 minuten of 1 minuut, zeker met de huidige generatie multitasking processors boeit mij dat 'kwartiertje' op de achtergrond niet.

Ik vraag mij daarom dan ook in alle ernst af wat de providers willen bereiken met de steeds maar hogere downloadsnelheden: marketing truukjes? Voor de bovengemiddelde user zijn m.i. de huidige snelheden meer dan toereikend. Surfen gaat al razendsnel, daar is niets meer qua snelheid aan te verbeteren.

Voor de 'freaks' die de gehele dag tientallen films downloaden krijg ik nog wel beelden bij nog hogere snelheden, maar voor 'amateurs' zoals ik en mogelijk vele anderen?

Laatst bewerkt:
Correct.

Ik vraag mij alleen een beetje af wat de overgrote meerderheid van de users 90% of zo (?) met hogere snelheden dan 20Mbit aanmoet. Ik download bij mijn antivirusbedrijf of bij Microsoft met snelheden van rond de 1000 Kb/s, zijnde de max. download snelheid van een abbo zoals ik heb. Download ik Torrents dan varieert de snelheid van 3 Kb/sec tot zo'n 500 Kb/sec, maar dat ligt meer aan de bron van het downloaden dan aan mijn abbo.

Een bestand van 750 Mb (zeg maar een gemiddelde .avi van een normale speelfilm, is derhalve in een minuut of 20 binnen). Persoonlijk hoeft het voor mij niet in 5 minuten of 1 minuut, zeker met de huidige generatie multitasking processors boeit mij dat 'kwartiertje' op de achtergrond niet.

Ik vraag mij daarom dan ook in alle ernst af wat de providers willen bereiken met de steeds maar hogere downloadsnelheden. Voor de meer dan gemiddelde user zijn de huidige snelheden meer dan toereikend.

Voor de 'freaks' die de gehele dag tientallen films downloaden krijg ik nog wel beelden bij nog hogere snelheden, maar voor 'amateurs' zoals ik en mogelijk vele anderen?

Dat ben ik weer met jou eens, alleen...

Via de kabel over het algemeen min of meer de daadwerkelijk aangeboden snelheid

Via ADSL vaak niet ivm afstand tot telefoon centrale en gebruikte koperwerk

Heb hier (als voorbeeld) op dit moment 2 providers, allebei een 20mbit abbo

ADSL (Telfort) haal ik in praktijk 15mbit
Kabel (Ziggo) haal ik in praktijk 20mbit

Klopt, gelet op de afstand woning - centrale en de overige overhead van ADSL, haal ik van de 'beloofde' 20Mbit netto zo'n 14.

Ok, mensen thx voor de response.
A/d andere kant bedenk ik me opeens waarom gewoon niet bij Ziggo blijven? Zou ik abo bij KPN dan alleen moeten opzeggen. Dit stoort me eigenlijk nog het meest, los ervan ben een zeer matige beller.

Vond dit nog van bellen.com

:cool:

Zit inmiddels sinds begin October bij Ziggo, alles in 1 plus voor 51,50 per maand.
Ik ga nog wel eens op bezoek bij de ziggogebruikers forum. Tot nu toe nog geen echte klachten, i.t.t. wat ik daar soms lees. My goodness!

Mocht het niet bevallen, opzegtermijn een maand, maar denk toch dat ik blijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan