Ziggo WiFi WAN routerinstellingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airwave

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Hallo allemaal,

Ik heb een internetverbinding via ziggo. Ik wil het internet graag draadloos delen via een (nogal oude, maar wel goed werkende) router van het merk E-Tech. De verbinding tussen modem -- router -- desktop werkt goed, ik kan de router benaderen via het ip adres. Mn telefoon met WiFi kan ook goed verbinding maken ("is connected with") met het access point. Echter het internetten zelf komt niet van de grond, server not found bij bijvoorbeeld google e.d.

Nu zie ik dat ik bij WAN settings kan kiezen uit PPPoE, PPTP, L2TP, static IP en obtain IP automatically. (met elk de bijbehorende subsettings).

Ik vermoed dat ik voor ziggo de juiste WAN settings moet invoeren, echter via hun helpsite word ik niet wijzer. Wie weet de juiste settings?

Dank!

Nou ik denk eerder dat het probleem zit in de wifi instellingen van het te gebruiken component. Ik kom steeds vaker tegen dat het component graag wil dat je een DNS adres invoert en dit adres moet dan gelijk zijn aan het adres van je router. Dus het adres waarmee je op je router inlogt.
Het invoeren van de door Ziggo geleverde gegevens zijn alleen maar van belang voor het modem en de router zelf. De dhcp server van de wLan router doet de rest.

Probeer dit maar eens, dan horen we wel of het werkt.

Grtjs jjw

Hallo JJW,

Dank voor je tip. Wat bedoel je precies met component? De router zelf?
Edit: het apparaat waarop ik wifi wil hebben natuurlijk. My bad.

Laatst bewerkt:
Probeerde het net met een laptop met wifi kaartje. Ook deze maakt een excellente verbinding (qua sterkte) met de router, maar wederom geen internet via de browser.

Heb het ip adres van de router ingevoerd bij "preferred DNS address" van de betreffende verbinding via properties-> TCP/IP settings. Overigens staat IP adres op automatisch verkrijgen...

Volgende tip ;)?

Trouwens de vaste LANkabel tussen de router en dezelfde laptop geeft ook een "normale verbinding" maar geen traffic en ook geen internet via de browser.
Ipconfig geeft keurig het adres van de router aan. In de taakbalk zie ik het blauwe beeldschermpje ook wisselen tussen de 2 schermpjes ("verbonden icon")

Vertel eens exact wat voor modem je hebt van Ziggo. Misschien dat hier al een router functie in zit dan word het een iets wat lastiger verhaal om je wLan router hier op aan te sluiten, dat lossen we natuurlijk ook op maar vertel eerst maar eens wat voor modem je hebt gekregen.

Grtjs jjw

Ziggo modems zijn doorgaans van Motorola of Cisco en hebben geen router functie. Ik vermoed dat je je modem gewoon moet resetten, dwz. de stekker van de modem uit het stopcontact en ook die van je router. 20 seconden zo laten, daarna eerst de modem weer aansluiten en dan de router.

Nog niet eens bij stil gestaan dat idd de modems van Ziggo soms wel eens fijn even gereset moeten worden. Goed idee van Amiek.
Het bet zelf gelukkig nog nooit mee gemaakt. En idd de meeste modems zijn van die merken maar heb ze ook wel anders gezien en dan dus wel voorzien van router functie vandaar mijn vraag.

grtjs jjw

Indien je al wat langer bij Ziggo zit en recentelijk geen nieuw Cisco modem hebt ontvangen: indertijd heb je van Ziggo een gebruikerscode gekregen (ziet er zo uit: CPxxxxxx-a)... Zet dit nummer in de router bij "accountname"...
(als je voorheen geen router gebruikte, dus met 1 PC direct aan de modem hing, heeft de PC dit nummer als "computernaam")

Gebruik dynamisch IP.

Laatst bewerkt:
Heb een nieuwer model router gekocht, werkte meteen prima. (Sitecom 300N)
Dank voor jullie feedback!

Nou ik hoop namens iedereen te spreken GEEN dank, fijn dat het weer werkt.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan