Ziggo Zakelijk instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

risi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
2
Recent ziggo akelijk gekregen, werkt wel maar zeeeer traag 4mb download. modem geplaatst en een juniper router van ziggo, daar kun je nu nieit meer zelf instellingen in veranderen. Mijn vraag is is een switch hierachter voldoende en kan ik dan een netwerk maken maar ook met alle (5)pc en 1 server) op internet, of moet er perse nog een router weer achter

Hoe moet ik dat alles instellen op een windows XP PC

er is een vast netwerkadres
er is een vast lan kant ziggo adreser zijn 5 vrije ip adressen beschikbaar

nb.
We hadden eerst adsl en heb de bestaande ethernetkabel die naar het adsl modem ging zo overgeprikt naar de router van ziggo.

Alvast bedankt
 
In principe wil je achter het ziggo modem nog een firewall hangen. Kijk nog eens goed want volgens mij is die juniper een firewall en geen router.

Alleen een router is in ieder geval niet voldoende bescherming voor een zakelijk netwerk.

Je firewall of router aan de voorkant moet keurig in het netwerk worden gehangen. De DHCP server moet het gateway adres van de firewall gaan uitdelen.

Afhankelijk van wat de server allemaal doet in het netwerk moeten er poorten naar binnen en buiten worden open gezet.

Als de server ook mailserver is , dan moet ook nog het externe IP adres worden aangepast.

En waarschijnlijk nog een paar dingen. Ik adviseer een vakman in te huren. Die zorgt ervoor dat dit fatsoenlijk in orde komt.
 
Ik heb de router geflashs en nu haalt hij de volle snelheid wel, Bedankt
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan