Ziggo zakelijk meerdere publieke ip addressen, hoe inloggen extern

Status
Niet open voor verdere reacties.

SandorCRX23

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Hallo,

Ik heb een Ziggo zakelijk abbo en in de router zie ik de volgende configuratie:

IP addressen

62.132.xxx.xxx/29----statisch
192.168.1.254/24-----statisch

DHCP groepen

Ipcp pool: 62.132.xxx.xxx-62.132.xxx.xxx
LAN private: 192.168.1.64-192.168.1.253

Nu wil ik een camera recorder aansluiten zodat je via wan ip kunt inloggen en de beelden kunt zien. Nu zag ik echter dat het WAN ip (watismijnip.nl) verandert tussen de aangegeven adressen bij de Ipcp pool. Ik kan dit blijkbaar niet wijzigen (fabrieksinstellingen niet geprobeerd), maar nu is mijn vraag wat dit nu betekent die ipcp pool en hoe ik ervoor kan zorgen dat ik kan inloggen via wan ip.

Je IPCP pool is de range aan addressen die je interne netwerk mag gebruiken / aanvragen

als je DHCP gebruikt wordt dit random toegewezen. Afhankelijk van je situatie kun je ervoor kiezen om je videoserver direct een van je IP's toe te wijzen. Of als je toch NAT wil gebruiken een vaste poort aan te wijzen aan een vast intern adres.

Als je een vast eindpunt wil bereiken moet je intern iig een vast adres gebruiken, tenzij je router de optie heeft om forwarding te doen voor een specifiek mac-adres

Bedankt voor je bericht.. zou ik dus geen gebruik hoeven maken van bijv dyndns? Als je kuntbepalen dat je een van die ip addressen vast kunt leggen? Gaat er dus om dat het wan ip altijd gelijk blijft...dat is me nogniet helemaal duidelijk. Verder bedankt voor de uitleg

Je hebt een /29 dat betekend dat je 6 vaste ip-adressen hebt. Je deelt deze 6 adressen nu echter willekeurig uit naar behoefte. Je hebt dus 6 WAN adressen die je aan 6 devices toe kunt wijzen.

Je kunt deze alle 6 voor verschillende devices gebruiken, of alle 6 aan NAT toewijzen of een combinatie ervan. DynDNS is niet nodig omdat je een vast IP-adres hebt. uiteraard heb je wel EEN DNS service nodig als je je IP wil benaderen via een URL. Echter kan elke service achter een ander IP adres zitten. Je kunt je www server op 62.132.1.1 hebben en je camera systeem op 62.132.1.2

Je hebt twee keuzes: je geeft je server een vast IP in je range en blokkeert uitgave van het IP in je router. Of je reserveert je IP in de router en hangt daar via de router je server aan. In beide gevallen moet je server wel een vast IP adres hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan