Roger, er is in de afgelopen jaren het nodige veranderd voor wat betreft beleid met meerdere groene kabels.
In de tijd van A2000 was het sowieso uit den boze en ook een groot deel van de UPC tijd. tegenwoordig zijn er meer mogelijkheden. Voorbeeld: een kennis van mij woont in een zorgflat welke gekoppeld is aan een verzorgingshuis. Komt 1 groene kabel binnen en die verdeelt via een paar multitaps en versterkers het signaal naar de verschillende kamers/appartementen. Die kunnen uiteraard op die kabel geen abbo nemen en dat wordt ook door Ziggo bevestigd. Maar men kan tegenwoordig wel een eigen groene kabel naar binnen laten trekken mits er aan wat voorwaarden voldaan is. een van de voorwaarden (zo niet de belangrijkste) is dat er nog plaats moet zijn op een van de taps in de EV. Als daar geen plaats meer is voor een nieuwe aansluiting houdt het op. Andere voorwaarde is dat je op voorhand een abbo afsluit. Dus je geeft aan welk abbo je wilt nemen en komt overeen dat je dat in principe afneemt als de kabel er is. Dan komt er een kijken, ik meen van Volker Wessels, naar plaats van EV, afstand tot huis en plaats waar de AOP in je huis moet komen en die geeft dan een offerte. Aan de hand daarvan kun je accepteren of weigeren.
In de praktijk vallen deze kosten vaak mee.
Wat betreft bereikbaarheid van modem, als zakelijke aansluiting heb je een servicecontract waarbij binnen x uur een monteur aanwezig is. Deze moet echter wél bij de apparatuur kunnen. Ik ben in het verleden bij verschillende zakelijke klanten weggegaan en heb in sommige gevallen zelfs de voorrijkosten moeten doorberekenen omdat er gebeld was voor een internetstoring, maar niemand aanwezig die toegang kon verschaffen tot de plek waar modem aangesloten was.
Verder hoef ik zelden een zakelijk modem te resetten

maar het is wel een van de eerste dingen die de klant verzocht wordt om te doen bij een storing (naast het aangeven welke lampjes er branden).
Wat betreft misbruik kun je uiteraard het nodige dichtspijkeren, maar vergeet niet dat als een van je "klanten" een geinfecteerde pc heeft en de nodige spam gaat versturen, dat jouw IP als eigenaar 24/48 uur of langer blacklisted kan worden en je als bedrijf zomaar ineens kunt merken dat je emails bouncen.
Overigens heb ik ook wel mensen meegemaakt die dichtbij het bedrijf woonden en op hun eigen naam een abbo hadden genomen en het modem via een splitter en FRA versterker hadden aangesloten. 2 modems op 1 groene kabel. Werkte verder probleemloos, alleen ook niet ondersteund, maar dat mag de pret niet drukken.