Ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannydaboy

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2005
Hoi,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb last van de internet verbinding dat hij de pagina's zeer langzaam opent. nu heb ik een speedtest gedaan en daar haal ik 56 mbit mee (mijn abbo is 120 mbit)

Nu ben ik erachter gekomen dat me netwerkkaart maximaal 100 mbit is dus dat is het probleem. Gelukkig heb ik ook een marvell 1000 MBit kaartje erin dus die wil ik gebruiken.

Zodra ik vanuit mijn router naar de marvell verbinding ga dan accepteert hij deze niet en ziet dus ook geen aangesloten kabel in het systeem, doe ik hem vanuit het modem rechtstreeks werkt dit wel. Hoe kan dit? (ik prik de kabel van me andere netwerkaansluiting gewoon om)

Wie kan me uitleggen waarom de marvell verbinding geen router verbinding toestaat en wel een rechtstreekse verbinding?

Al geprobeerd de router 30sec uit te zetten?
Of mac adres filtering aan staan in de router?

Mvg Leo

ja router en modem gereset en filtering staat niet aan

ik kan het ook anders oplossen maar weet niet of dat werkt.

Ik heb nu de pc rechtstreeks op het modem en dit werkt perfect en nu wil ik me oude poort op de pc gaan gebruiken voor me router van signaal te voorzien. Ik heb de router eigenlijk alleen voor me draadloos netwerk (voor de ipad en iphone)

Nu is de vraag kan ik mijn oude netwerkpoort op de pc zodanig configureren dat ik deze kan aansluiten op me router (signaal ingang) zodat ik de router van signaal kan voorzien.

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Mijn beloofde snelheid (weet niet precieze) is veel lager dan wat de speedtest weergaf (2,6Mbit/s)

Ik heb al een e-mail naar Ziggo gestuurd en kreeg de suggestie om kabels door het hele huis te trekken.
Aangezien wij een erg groot huis hebben, lijkt me dit geen goede suggestie

iemand enig idee of het mogelijk is om me tweede LAN poort te gebruiken om me router van signaal te voorzien? Dus in feiten van een ingaand signaal een uitgaand signaal maken?

ik heb namelijk volgens het systeem een nvidia LAN poort van 10/100/1000 maar ik haal hier max 60 mbit mee terwijl ik met me marvell poort wel de volle snelheid van 110 mbit haal!

Nu wil ik dus van me modem (provider modem) naar me marvel lan poort dit werkt nu en dan wil ik van me tweede nvidia lan poort naar de ingang van me modem om zo te kunnen internetten met de ipad.

wie o wie kan me helpen

Dat kan met Internet Connection Sharing
toch zou de de Marvell kaart het echter toch ook moeten doen.
Eigenlijk zou de onboard al de volle snelheid moeten geven, gezien de specificaties.
Om welk moederbord en welke router gaat het?
Zijn de (nieuwste) drivers goed geïnstalleerd? Geen uitroeproep tekens in apparaat beheer.
LAN Kabel kant en klaar of zelf gemonteerd?
Heb je het volgende al geprobeerd?
Alles uitzetten. Dan de kabel van je oude netwerkkaart naar de marvell omzetten en vervolgens om de beurt alles weer aanzetten, beginnende met de modem, de router en dan als laatste de pc (elk apparaat eerst door laten starten)

de drivers zijn gecheckt en up to date geen vraagtekens.
het rijtje wat je me gaf is al doorlopen in die volgorde

het vreemdste vind ik dat er in het systeem bij de nvidia kaart een snelheid van 10/100/1000 staat

het betreft een asus crossfire formula 2 (tis een ouder bordje maar kan er maar geen afscheid van nemen :))

Mocht het inderdaad dit moederbord zijn, dan moet je waarschijnlijk toch nog de chipset en lan drivers installeren
link(even je os selecteren)
Geef even de link van je mobo als het een ander bord is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan