Zij scherm modden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Hoi iedereen,

Ik heeb een Aerocool Aeroengine II behuizing in zwarte kleur. Deze behuizing heeft een ruitje aan de linker side panel.

Nou is het zo dat de screw holes en de ventilatie gaten in het ruitje niet echt op een plek zitten waar ik casefans wil plaatsen. Ik kocht dus een ander ruitje van AcRyan. Gewoon clear color enzo. Ik een beejt bij snijden. Screw holes gemaakt wat gezaagd etc. En wat randjes bij gewerkt zodat er een fan ingeplaats kan worden.

Die zit er ook in. Maar ik vind het er nu nogal lelijk uit zien. Want ik heb de casefan aan de binnenkant geplaatst waar ik hem ook wil hebben. Het is lelijk doordat het gat wat ik eruit gezaagd heb nogal lelijk staat als het niet bedekt is.

Met waar ik aan dacht bijvoorbeeld een gril. of fanguard. Nou vind ik persoonlijk een fanguard niks en gaat het mij vooral om de led licht die ik door me ruitje wil laten schijnen. Maar met wat voor iets kan ik nu het besten het ruitje aande buitenkant afdekken zonder dat het licht van de fan word tegen gehouden. Ik heb wel eens gehoord van fan grills. Maar ik vind dat die niet mooi zijn. Want dan zie je nog steeds dat gat heel duidelijk die ik eruit gezaagd heb. Waarmee kan ik het nu het beste het gat afdekken?

Beetje mosterd na de maaltijd maar je had ook alleen ventilatiegaten kunnen boren in het deel waar je de fan wilde hebben...

Misschien dat je het nu nog met een plexiglazen cirkel kunt proberen. Gewoon gaten boren met een x-aantal mm/cm er tussen.

Overigens zijn posities voor een fan bij pre-modded windows er niet zomaar op die plaats gemaakt. Meestal omdat ze daar aardig wat lucht moeten afvoeren/aanleveren...

Laatst bewerkt:
Ventilatie gaten. No problem. Ik heb nog 2 andere plexiglazen thuis dus ik kan een nieuwe bewerken. Dom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.

De fans zijn idd geplaats voor de airflow. Maar omdat mijn hardware al erg goed gekoeld word heb ik het niet echt nodig en kan ik evt fans plaatsen waar ik wil met maar een klein beetje minder aixflow.

Die ga ik als ik tijd heb eens rustig aan lezen. Nog nooit va 7 gaten boor gehoord. Maar goed idee. gelukkig is het heel wat simpeler dan ik eerst dacht;)

Zevengaten boor wordt zo genoemd, omdat je zeven verschillende grotes hebt om gaten te boren.(zie afbeelding)
images

Je hebt 1 houder en je kunt daar "zagen" van verschillende formaat in plaatsen. Op de afbeelding zitten ze er allemaal in.

Bedankt voor je uitleg. Kan ik zon uiteinde overal kopen trouwens. Winkels zoals de gamma praxis.

Zevengaten boor wordt zo genoemd, omdat je zeven verschillende grotes hebt om gaten te boren.(zie afbeelding)
images

Je hebt 1 houder en je kunt daar "zagen" van verschillende formaat in plaatsen. Op de afbeelding zitten ze er allemaal in.
[Zeurmodus]
Als gereedschapsman moet ik een groot bezwaar maken tegen de naam, het is een zevengatenzaag, staat nota bene in de eigenschappen van het plaatje.:D :p

TS, wel eentje uitkiezen hoor, niet allemaal tegelijk gebruiken.:p
je zal ze de kost moeten geven

Overigens zal het ook met een decoupeerzaag en plakplastic kunnen.

Laatst bewerkt:
uiteraard gebruik ik maar een soort gereedschap. Een soort boor dus. Anders zou ik alles ongelijk kunnen maken.

decoupeerzaag doe ik niet. Met zagen krijg ik een heel groot gat. En dat vind ik niet mooi. Zoiets als een gril lijkt me mooit. Maar gaatjes boren lijkt me nog beter. Het gaat uiteindelijk om de airflow. En de licht effecten uiteraard. Misschien domme vraag, Maar wat is plak plastic?

Laatst bewerkt:
@Lange Pier,

Je hebt helemaal gelijk. Ik zeg altijd zelf zevengatenboor, terwijl het zevengatenzaag is.:p

@appelsapman,

Deze zaag kun je bij een Gamma of praxis wel kopen. Plak wel je(aan twee kanten) het plexiglas af, voordat je het gat gaat maken. Zo voorkom je krassen en kun je makkelijk aftekenen.

Gelukkig heb ik nog 3 plexiglazen thuis. Ik ga die 7 gaten zaag eens proberen, En stel je voor ik vind het niks dan kan ik altijd nog wel wat met de boor doen. Goed ideetje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan