Zijn er alternatieven voor Google Discussiegroepen, in besloten vorm?

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Zijn er alternatieven bekend voor Google Discussiegroepen, maar dan besloten, dus alleen bedoeld voor geregistreerde leden?

Zoals het forum waar je nu op post? :P Overigens bedoel ik dat niet ***lig. 25 jaar geleden zat ik al af en toe op BBS'en (berichtenserver, vrij vertaald). Later zijn er veel overgegaan op internet fora. Usenet is een soort ultiem groot en vrij berichtenbord. Voor kleinere (besloten) groepen zijn er dus fora zoals helpmij.

Ja, internetfora ken ik wel.:)
Mij gaat het mn om de functie van het elkaar sturen van bijvoorbeeld bijlagen van gescand materiaal, langs de weg van de email.
Dat is m/i niet te doen via internetfora.
Bovendien zijn fora minder direct: je zult toch eerst weer internet op moeten, als er een nieuw bericht is.
Bij email plonst het direct in je postbus.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wij gebruiken een shared dropbox account. Maar er zijn ook wat "ready made" oplossingen.

Je bedoelt, dat je zo'n met Google Discussie-mailgroep te vergelijken mailgroep kunt maken via Dropbox? Dat ken ik. Maarrre daar moet je vast eerst Dropbox voor downloaden en dat is teveel omslachtigheid voor de a.,s, deelnemers.
Als je schrijft 'er zijn'....enz..." heb ik daar niets aan, als je er niet bij verteld welke.:confused:
Ik zoek NET ALS Googe discussiegroep-vergelijkbare mailgroepen, geen moeilijker systemen, waarbij tamelijk onbekenden van mij vanalles moeten installeeren en prepareren op hun pc.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is het nadeel van "prive". De meeste andere oplossingen zijn uitgestorven omdat het veelal te makkelijk was zo illegaal materiaal te versturen.

Overigens zijn er wel sites waar het mee kan en je kunt ook dropbox direct dowload links maken, het password staat dan versleuteld in de link en hoeft dropbox niet geïnstalleerd te worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan