• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zijn etiketten van Word om te zetten naar een adreslijst in Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjanZ

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Hallo,

ik weet dat je vanuit een adreslijst in Excel via samenvoegen een bestand met etiketten in Word kunt vullen. Maar kan het ook andersom?
Ik heb een Word-bestand met etiketten, helemaal gevuld met adressen, en zou deze heel graag omzetten naar Excel. Kan dit?

groeten,

Arjan

klein voorbeeldje

kan je er een klein voorbeeldje bij hangen? dat werkt gemakkelijker.

steven

ik heb een voorbeel Word- en Excelbestand toegevoegd.
Ik heb dus een Word-bestand met 9 pagina's met etiketten.
Die zou ik heel graag omzetten naar Excel, zoals in het voorbeeld Excel-bestand (gezipt).

Hopelijk is zo duidelijk wat ik bedoel?

groeten,

Arjan

Bijlagen

het zou overigens geen probleem zijn als ik vanuit Word niet postcode en plaatsnaam zou kunnen scheiden, dit lukt in Excel uiteraard vrij gemakkelijk.

Hoi,

Wanneer je bedoelt, een bestand met adresgegevens over te zetten naar een exceltabel, die vervolgens als 'standaard' (of basis) wordt gebruikt om een échte database met hanteerbare gegevens te maken:
Ja het kan, maar vraagt wél om de nodige bewerkingsacties.
Afhankelijk van omvang en 'consequentheid' in de opzet van het bestand, is het in elk geval minder tijdrovend, dan het opnieuw injassen van de gegevens.

Je kunt via mijn mailadres info@valijn.nl het bestand opsturen en dan bekijk ik het voor je.

Teun

arjan,

ga naar bewerken - vervangen en vervang de alinea-eindes ^p door tabs ^t. selecteer dan de tabel en ga naar tabel - converteren - tabel naar tekst en duidt hier alineamarkering aan.
alles selecteren - kopiëren en plakken in excel. met data - tekst naar kolom kan je de laatste kolom splitsen zodat het postnummer apart staat. best eerst deze kolom in lettertype courier zetten.

steven

hartelijk dank steven, het is op deze manier gelukt!!

groeten,

Arjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan