zijn games schadelijk voor je computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

proesmans

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2005
hallo, ik heb reeds een nieuwe computer en al direkt een paar spellen demo's walpapers enzo opgezet.
Maar kan dit kwaad voor je pc?
Als het geen virussen en spyware meebrengt, wat voor slechts kan er dan nog gebeuren.
En games delete en installeren is dat gezond?

Ander vraagje: ik had overlaatst een virus genaamd: boulard dialer denk ik.
Wat is dit juist?

alvast bedankt

Als je software installeert en verwijderd dit is voor windows slecht.
Sommige unistaller halen niet alles weg waardoor het systeem log gaat worden.
Het kan ook zijn dat ze iets teveel weg halen "shared dll" waardoor een ander programma niet meer gaat werken.

Een dialer is iets wat je telefoonrekening in de lucht kan laten schieten.
door bv een gewone inbelnummer van internet te gaan vervangen door een duur nummer 0900 nummer

IS het dan beter om je programma's en games te laten staan op je compuer dan ze te delete?

dat zeg ik nu ook weer niet.
Meschien ben ik vergeten erbij te zeggen dat het uitzonderlijke gevallen zijn waarbij het misloopt.
Als ik zoiets heb installeer ik gewoon het spelletje terug opnieuw en dan heb je natuurlijk dat dll bestandje terug :)

Kijk, waarom koopt men een PC. Toch om programma's er op te zetten en er mee te werken, staat het u niet aan, dan verwijder je dit.

Waar je natuurlijk wel moet op letten, zijn downloads van bepaalde P2P progs. Je hebt al een dialer te pakken, dus......

1° je goed beschermen met firewall, antivirus, anti spyware ed..
2° Open geen mails waarvan de afzender niet bekend is
3° Zeker niet op sex site's gaan rondneuzen, en ook geen crack site's bekijken.

Voldoe je aan die punten, dan mag je redelijk gerust zijn.

idd vanzwam, je gebruikt een computer... !
En internetten is volgens mij nog altijd slechter voor je pc dan gamen.
zolang je niet in de spyware truukjes trapt scheelt het al heel wat.

En anders installeer je je computer toch gewoon opnieuw??

Schadelijk voor de pc vind ik ook wel een stomme uitdrukking.
Ik heb hier op de pc al 5 jaar eenzelfde linux installatie staan.
Hij word wel altijd geupgrade, ik ga nu niet zitten werken met netscape 4.0 ofzoiets he.
En hier heb ik dan natuurlijk nooit last van spyware ik kan naar elke mogelijke sex crack site etc gaan de spyware die daar zit kan niets beginnen tegen een linux install :)
Windows gaat bij mij ongeveer maar een jaar mee, of het word log of ik krijg foutmeldingen.

gewoon alles voordat je het installeerd, scannen met een goede virus scanner.
zet ook hitman pro er maar op. succes verder.

frosthawk zei:
gewoon alles voordat je het installeerd, scannen met een goede virus scanner.
zet ook hitman pro er maar op. succes verder.
hitmanpro blijkt toch niet altijd even goed te zijn volens www.nucia.nl en hun partners.

lamp zei:
En hier heb ik dan natuurlijk nooit last van spyware ik kan naar elke mogelijke sex crack site etc gaan de spyware die daar zit kan niets beginnen tegen een linux install
Hier ook (Mac Os X) maar ik moet toegeven dat ik op mijn windows pc ook al 2 jaar zonder virusscanner door het leven ga. En eigenlijk geen problemen heb met virussen en spyware extreem (scan heel af en toe).

Ik heb er voordat ik mijn mac had nog een keer ene virusscan over heen gedaan van avg ofzo. Vond een paar mini virusjes in 1,5 jaar.. geen last van gehad.

Het hangt er inderdaad vanaf wat je met de pc doet, als je bv enkel mailtjes opent die je van vrienden krijgt en dan nog uiterst hard oplet dan krijg je natuurlijk niets binnen.
Maar als je opzoek bent naar cracks etc dan heb je binnen het uur spyware op je pc :)

nou ik downloade wel games, serials van www.**verwijderd**.del daarna scande ik altijd

[Mod edit]Lees even je privé berichten[/Mod edit]

[Eigen edit]Gedaan, dom van me...[/Eigen edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan