Zijn jullie blij met Windows 7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Inmiddels heb ik het er een week of 6 op staan, ik ben van XP overgestapt naar W7.
Vista heb ik er indertijd een weekje of twee op gehad maar dat beviel me absoluut niet.

Nu, na 6 weken W7 een kans te hebben gegeven, wil ik eigenlijk nog steeds niets liever dan XP terugzetten, ik blijf dat toch het fijnste systeem vinden.
Of ben ik gewoon vastgeroest? :D :D
Graag jullie mening.....!

Pandora

Laatst bewerkt:
Heb XP gedraaid, daarna zonder problemen Vista en nu Windows 7. Bevalt me prima.

Ik heb een paar laptops gehad met windows 7.
Ik vind dat je de controle over de pc kwijt bent.
Alles wordt voor je gedaan,vind ik persoonlijk niet fijn.
Of de pc vind dat ik iets niet kan of mag uitvoeren.
Of blijft halstarrig met dezelfde fout zitten.

alle windows gehad ,behalve vista
nu win 7 en ben er best tevreden mee

Ik heb een paar laptops gehad met windows 7.
Ik vind dat je de controle over de pc kwijt bent.
Alles wordt voor je gedaan,vind ik persoonlijk niet fijn.
Of de pc vind dat ik iets niet kan of mag uitvoeren.
Of blijft halstarrig met dezelfde fout zitten.

Al dat spul kun je makkelijk uitzetten via services en account control
W7 is een fijn en stabiel OS.
Ben al een paar jaar van XP af.
Mensen die er op draaien zijn inderdaad vastgeroest :P of hardware kan het niet.

Xp gehad draaide goed,
Daarna Vista paar probleempjes in het begin, maar met servicepacks ect opgelost.
En nu alweer een tijd op 7, dat is gewoon een verbeterde vista.

Jaren XpPro gebruikt naar volle tevredenheid,Vista was ikzelf niet kapot van en maar 2 weken gebruikt,wel voor anderen mee gewerkt.Win7 ben ik heel tevreden over maar heb wel Xp laten staan i.v.m. sommige progs die (nog) niet op 64-bits draaien en m'n externe kaartlezer die niet op Win7 wil draaien.Xp zal ik nooit wegdoen maar werk voor 99% met Win7. In de reactie van @Palomino kan ik me niet terugvinden,je kunt alles doen wat je wil met de juiste rechten en juist ingestelde beveiliging.

Zojuist uit pure drift m'n muis doodgegooid tegen de muur....

Gelukkig had ik reservemuis :)

Ik wil een nfo bestandje lezen, dat probeert W7 te openen met adobe reader, lukt niet, hoeft ook niet.
Ik wil het openen met kladblok, onder xp kon ik dat in de verkenner gewoon vinden onder mapopties, zoek nfo op en wijzig 'standaard openen met' naar kladblok.
Zie het niet meer in verkenner.
Ok, dan rechtsklikken op bestand, 'openen met', maar vervolgens kan ik de locatie van kladblok nergens vinden.
Dus zoeken in computer naar kladblok, geen succes, dan zoeken op notepad, krijg ik allerlei onbegrijpelijke resultaten die ik niet moet hebben (zie bijlage), maar geen notepad.exe. Waarom?!
Het zal allemaal best ergens in te stellen zijn maar ik word er vreselijk driftig van, alles wat ik al jaren blindelings doe kost me nu heel veel tijd en ergernis.....

Ik ben niet alleen vastgeroest maar ook nog eens zwaar gefrustreerd hihi :D

Bijlagen

• zoekactie kladblok.jpg
    zoekactie kladblok.jpg
    102,4 KB · Weergaven: 47
Ik heb zo een idee,die nfo-bestandjes die je wilt lezen zijn dat niet eigenlijk txt-bestandjes? Krijg je die mee bij je downloads? Zo ja, verander dan gewoon de extensie nfo naar txt en je kunt je het bestand normaal lezen.
correct me if I'm wrong.

Moet gewoon met "Openen met" werken. Als het goed is wordt er al een optie geboden, daar onder zit een lijn (andere programma's) met rechts een soort pijltje naar beneden. Hiermee klap je die "Lijn" uit en zou Kladblok erbij moeten staan.

Heb een screenshot voor de verduidelijking erbij gedaan.
attachment.php

@Mik Zjegger,

Ja zijn gewoon txt bestandjes echter Windows opent deze standaard met system information. Er zijn ook NFO viewers te downloaden, maar vind dat onzin als het gewoon met kladblok open kan.

Bijlagen

• openen met.jpg
    openen met.jpg
    52,9 KB · Weergaven: 64
Laatst bewerkt:
jarenlang xp gebruikt en sinds Build 7000 met de Beta van 7 mee gedaan en wil niets anders meer (op windows gebied ;)) XP is leuk maar achterhaald. (heb op mijn werk wel nog steeds XP).

Het gezeur over het iets niet mogen kan ik me totaal niet in vinden. Vanuit Linux ben ik al gewend om meer rechten nodig te hebben zodra je systeem bestanden wil aanpassen en dergelijke. heb het altijd van de zotte gevonden dat iedereen in XP en eerder standaard onder adminrechten werkte. Ok onder vista was het pre SP1 een beetje doorgeslagen Maar nu onder 7.... netjes gedaan, niet te veel vragen maar net voldoende attenderen.

@Crash, maar een NFO viewer laat je het Artwork van de distributie groep toch veeeeeeel mooier zien :)

Laatst bewerkt:
@crash
ja dat klopt,ik heb ze zelf ook vaak gehad ik verander gewoon de extensie dan ben ik er vanaf.

@Crash, maar een NFO viewer laat je het Artwork van de distributie groep toch veeeeeeel mooier zien :)
Zou het niet weten. De NFO bestanden worden bij mij goed weergegeven ook met de ascii art.

Allemaal bedankt

voor de reacties en de geboden hulp :-)

Het is ook niet dat ik het niet voor elkaar weet te krijgen, uiteindelijk vind ik wel alles wat ik zoek maar het zit (voor mij althans) zoveel onlogischer in elkaar dan XP.

Maar velen blijken dus toch erg tevreden te zijn met W7, ooit zal ik er ook wel aan wennen, en dan wil ik misschien niet anders meer!

Terug naar XP zou ik eigenlijk het liefste willen maar doe ik niet omdat ik toch een beetje met de tijd mee wil natuurlijk.
En op het werk krijgen we dit jaar allemaal nieuwe pc's, mét W7 natuurlijk, en dan is het wel zo handig om daar de weg al in te kunnen vinden!

Thnx voor het meedenken,

Pandora

Jaren XP gebruikt, Vista 1 dag geprobeerd en daarna meteen weer verwijderd, gebruik nu een maand of 2 Windows 7 64bit, en na wat aanpassingen (over wat ik allemaal wel en niet mag en waar ik wel en niet aan herinnerd wil worden bijvoorbeeld) ben ik bijzonder tevreden. Alles werkt, en de zoekfunctie vind ik voor mijn persoonlijke situatie meer dan ideaal.

Wat ik wel vreselijk irritant vond/vind is dat er qua uiterlijk enkele dingen zijn verdwenen. Ik wil niet moeten wennen aan dat soort dingen, ookal zou Microsoft dat wel willen om een voor mij nooit helder geworden reden.
Zo miste ik gelijk al de simpele knoppen voor knippen/plakken/eigenschappen/verwijderen/map omhoog in Windows Explorer. Gelukkig was er iemand die "ClassicShell" schreef, waardoor mijn probleem als sneeuw voor de zon verdween.
http://sourceforge.net/projects/classicshell/

Verder kon ik niet wennen aan het feit dat mijn MSN icoontje niet meer rechts naast m'n klokje stond, maar op de (overigens geweldige) taakbalk. Ook daar is een eenvoudige oplossing voor bedacht, namelijk dat je msnmsng.exe in je programfiles in compatibiliteitsmodus moet instellen, zodat ie zich gedraagt alsof ie op Vista werkt. Daarna is het oude vertrouwde icoontje weer waar hij hoort, rechts onderin, naast het klokje.

Al met al heb ik Windows 7 zo ingericht zoals ik het zelf wil hebben, dus ik hoef geen XP meer, al beviel me dat ook uitstekend. :cool:

Altijd perfect op XP-Pro gedraaid:thumb:,Vista links laten liggen:evil:,heb nu Windows 7-64Bits(Tis ff wennen) en 8GB geheugen,dat gaat als een speer:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan