Zijn overgeschreven bestanden terug te halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sNeliz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Hallo
Ik heb even een vraag over het terug halen van bestanden.
Ik heb namelijk een document over een ander document opgeslagen en ben er dus ook mee accoord gegaan dat het bestand overgeschreven werd. Maar toen ik het daarna weer opende bleek dat dit eigenlijk niet de bedoeling was en dat ik beide bestanden nog nodig had.
Is het mogelijk om het eerste bestand nog terug te halen?
Bij voorbaat dank voor de hulp!

In princiepe niet, tenzij er nog een backup bestandje van word is.
Maar als je word netjes afsluit, is het weg.

Als word nog open is, en je hebt het betreffende bestand nog niet afgesloten, dan kun je Ctrl-Z (undo) proberen.
Daarmee maak je de laatste wijziging ongedaan.
Is het document gesloten geweest, of word dicht geweest, dan is het..... helaas.

Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij !

Ik ga een (mogelijk) pijnlijke opmerking maken (alvast excuus):

een "zorgvuldige" pc bezitter, backupped zijn machine regelmatig (hoe regelmatig is afhankelijk van zijn pc gebruik) Dat betekent dat die pc gebruiker natuurlijk altijd een backup heeft van al zijn bestanden, maximaal X-dagen / X-weken oud...............

Mocht je op dit punt niet tot die categorie behoren, dan ga je er wellicht na vandaag toe behoren.........?

Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij !

Ik ga een (mogelijk) pijnlijke opmerking maken (alvast excuus):

een "zorgvuldige" pc bezitter, backupped zijn machine regelmatig (hoe regelmatig is afhankelijk van zijn pc gebruik) Dat betekent dat die pc gebruiker natuurlijk altijd een backup heeft van al zijn bestanden, maximaal X-dagen / X-weken oud...............

Mocht je op dit punt niet tot die categorie behoren, dan ga je er wellicht na vandaag toe behoren.........?

ja dat dacht ik ook dat ik dat had, want het bestand wat ik over het origineel geschreven had stond op mijn usb stick, maar ik was vergeten dat ik dit juist nog moest doen...:confused:

Dan zal het wel gewoon weg zijn, moet ik de volgende keer maar beter opletten!:S
Toch bedankt iig!

@Niekfct:

Oeps, slip-of-the-keyboard.
Correctie gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan