zinnen verschuven word

Status
Niet open voor verdere reacties.

grote beer

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2001
Hoi

Als ik bv een CV verstuurd via mail,dan ziet het er soms niet uit bij de ontvangende partij.
Eerst opslaan ,dat helpt soms.Wie heeft er tips.
Zinnen verschoven etc.

Gr Dirk

Gebruik je misschien een "exotisch" lettertype? In ieder geval heb je in je CV elementen zitten die niet in de standaard Word aanwezig zijn[anders zou het er bij de ontvanger precies zo uitzien als jij het verstuurd had] waardoor Word dan het dichtstbijzijnde alternatief kiest... maar daardoor kan je hele layout makkelijk naar de bliksem gaan, en ook je keurige pagina indeling...

Weet niet wat de standaard waarden(lettertype) van word is
Staat nu op arial standaard!
Als ik hem gewoon op de pc bekijkt is die gewoon.
Maar bij verzonden items begint het al!
Verschoven zinnen,ziet er niet uit?

gr Dirk

Laatst bewerkt:
Arial is standaard in Word aanwezig, net als ettelijke andere lettertypes.... Maar veel mensen proberen het CV [om extra op te vallen] te verfraaien met allerlei kunstzinnig TTF fonts die je links en rechts kunt downloaden.... en als de ontvanger dat type dan niet heeft, maakt Word er iets anders van [en is meteen de layout ook vaak weg]....

Maar met Arial kan dat het probleem niet zijn... je gebruikt ook als papier indeling A4 neem ik aan? [als jij "letter" gebruikt en de ontvanger A4 of v.v. krijg je ook dat zinnen verschuiven]....

Ik zoek het nu in de simpele dingen die al een verschuiving tot gevolg kunnen hebben....

Nog even een vraag: je bedoelt toch dat je het CV mee stuurt als Word attachment [bijlage].... of bedoel je : knippen en plakken in een standaard mailtje....?

nee versturen als bijlage!
De andere word bestanden zijn wel goed!
Maar verschillende CV's dus niet.
Is wel erg vreemd!
Misschien iets met de opmaak of instellingen te maken?
Volgens mijn zoon die net thuis is heef het te maken met dat word wordt geopend als viewer en niet als bewerker!

Gr Dirk

Laatst bewerkt:
O.K. .... als de ontvanger zijn Word op "leesweergave" heeft staan , wordt het scherm bij het openen in 2 delen verdeeld, zodat je snel [zonder scrollen] een tekst kunt doornemen... dit veranderd de complete layout, maar daar kun jij als verzender niets aan doen...... Als de ontvanger vervolgens op afdrukweergave drukt, of het document afdrukt ziet het er weer precies zo uit als jij het verstuurd hebt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan