• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zip-bestand met daarin een Excel-bestand openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedenavond,

Als ik een Zip-bestand van dit forum met daarin een ingepakt excel bestand wil openen krijg ik als ik dit thuis wil doen alleen maar de vraag of ik het zip-bestand wil downloaden.
Er is bij mij thuis op de pc geen mogelijkheid om het excel bestand te openen, ook niet met de rechter muisknop. Op mijn werk kan ik dit wel openen.
Ik heb zowel in excel als in Winzip gekeken of er een bepaalde instelling bestaat om dit te realiseren. Ik kan helaas niets hierover vinden. Of kan dit misschien te maken hebben met een instelling op de site van Helpmij.nl ?

Graag uw raad want het is erg lastig om eerst het zip-bestand te moeten downloaden en daarna kan het pas uitgepakt worden. Dit zijn vele stappen extra, terwijl ik weet dat het zoals op mijn werk op een veel gemakkelijkere manier moet kunnen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,
Eric

Je wilt dus het excel bestand uit een .zip bestand direct openen?
Met welke browser(s) werk je? Misschien op het werk een andere dan thuis?

Overigens doe ik dit nooit en het lijkt mij dat het niet kan, misschien download je op het werk het zip bestand (per ongeluk) toch wél (misschien als tijdelijk bestand) en kies je voor de optie om meteen te openen... downloaden gaat snel, een klein bestand is (bedoeld of niet) zo gedownload. Het tijdelijke bestand wordt na enige tijd verwijderd, dus lijkt het alsof je het direct opende.
Dat zou verklaren waarom je het gelijk kunt openen.
Correct me if I'm wrong :)

Zipbestanden en RAR bestanden worden idd tijdelijk opgeslagen in de Temporary folder.

Bij mijn (Firefox)browser kan ik gewoon kiezen om een zipfile te downloaden of te openen, naargelang.

Sorry, dat ik pas zo laat reageer.

Ik werk met Internet Explorer, Windows XP en Excel 2002.
Wat Wigi en Ron aangeven zou ik ook graag willen hebben. Deze situatie heb ik wel op het werk, maar thuis heb ik alleen de mogelijkheid om te downloaden.
Dit is erg omslachtig want het duurt zo veel langer. Zo kan ik niet snel de inhoud van een Excel-bestand dat gezipt is openen. Ik zie alleen rare tekens (ik denk dat het Asci is).
Via eigenschappen heb ik ook gecontroleerd of een excel bestand altijd moet worden geopend met Excel. Dit is inderdaad het geval.

Iemand enig idee ?

Bedankt,
Eric

Heb je al eens Winzip verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Is er misschien in de Opties / Instellingen van Winzip iets te veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan