zip en .exe uitpakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeskees

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Mijn Acer laptop start niet en geeft een zwart scherm. Het advies van de leverancier is om de bios te updaten. Ik heb het gezipte bestand gedownload en moet nu het onderdeel fla****.exe op een usb zetten. Maar als het wordt uitgepakt dan verdwijnt de extensie .exe (met zipcentral en universal extracts). Wat gaat er mis?
http://global-download.acer.com/GDF...ep3=ASPIRE 5742Z&OS=ALL&LC=en&BC=ACER&SC=PA_7

Alvast bedankt,

Kees

Voordat je met de bios update aan de slag gaat.
Wat start er niet? de hele laptop of start windows niet op.
Heb je wel beeld bij het starten van de P.O.S.T.
Als de hele laptop niet wil starten, kan je ook de biosupdate niet uitvoeren namelijk. Vandaar de tweestrijd waar ik hier mee kamp.

Iets duidelijkere uitleg zou wel wenselijk zijn.

Hallo Jackall,

Windows start niet. Het scherm dat verschijnt is waarmee je met F2 naar de bios kan. Als ik dat oversla komt nog het keuzescherm Opstartherstel / Windows normaal starten. Beide keuze eindigen (na paar uur scherm “bestanden laden” ) in een leeg blauw scherm of leeg zwart scherm.
Heb ook gedaan via cd opstarten met de Herstelschijf, kies cd bij opstarten. Ook paar uur “bestanden laden “ dan een leeg blauw of leeg zwart scherm.
Hoop dat dit iets verduidelijkt?

Kees

Bios updates raad ik altijd af tenzij het strikt noodzakelijk is. Als het misgaat ben je in de aap gelogeerd.
Ik zou adviseren een backup te maken van al je belangrijke bestanden met hirensbootcd.
Start daarmee op, daar staan backuptools op, maar ook tools om bijv. je harddisk te checken, waar mijn vermoeden ligt van jouw probleem.
Als dat ok is, een frisse instal van windows doen.

Hallo Jackall,

Bedankt, ik ga het proberen.
Een zwart scherm schijnt trouwens wel een berucht probleem bij Acer laptops te zijn :(

Met vriendelijke groet,

Kees

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan