ZIpfile opent niet (insert disk in d:)

Status
Niet open voor verdere reacties.

SnelleJelle

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Ik heb enkele files gedownlood van een film die ik anders nergens kan krijgen. het zijn zip files met extentie .rar Maar als ik met winzip 14.5 evaluatieversie probeer te openen dan krijg ik een melding: please insert the disk containing -filename-.rar into drive d: Drive d is een partitie van de hdd.
Doe ik iets fout?
Ik kom er nu achter dat ZIp elke keer please insert en dan de volgende file die ik nog moet laden vraagt. (maar dat duurt elke keer n tijd omdat ik the maximum number of files for free bereikt heb :(

Misschien weet iemand een zip stap voor stap overzicht want ik krijg alles nu ingepakt en na weer uitpakken gebruik ik minstens 2 keer zoveel schijfruimte als de oorspronkelijke omvang en ik zie ook niet precies waar uitgepakte files terecht komen.

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk gaat het hier over een spanned zipfile.
De bestanden zijn verdeeld over een zip file die weer verdeeld is in delen.
(Was vroeger in de floppy-tijd erg handig wanneer je een groot bestand wilde verdelen over meerdere floppys)
Open eens 1 van die zipfiles, maak een screenshot en post die screenshot eens.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
hoe open ik de volgende type bestanden?
Dona_Flor_e_Seus_Dois_Maridos.rmvb.001

Overigens is het na van alles proberen gelukt de bestanden van type
Bye.Bye.Brasil.BR.1979.DVDRiP.XVID-TOSH.part1 (8 delen) te openen en nu is het een bestand van 700 mb goeie kwaliteit. Maar bij deze bestanden stond het bekende zip icoontje

Ik vond HIER iets over het bestandstype waar jij het over hebt.
Het lijkt erop dat er een aantal van deze bestanden moeten zijn (rmvb.001, rmvb.002, rmvb.003, ....)

Het zgn part1 bestandje hoort weer bij een reeks andere (part2, part3, ....) bestanden, ook wel spanned zip/rar genoemd.

Groeten Marcel

Ik begrijp het nog steeds niet, nu heb ik weer 6 zip files en een evaluatieversie winzip 14.5 maar het blijven allemaal bestandjes met het zipicoon of het wordt een groot bestand met het zip icoon

A het praat nogal lastig zo, post eens wat screenshots met uitleg erbij.
Misschien een link waar de bewuste files zijn te downloaden. (mits legaal uiteraard)

Dan kan ik het even zelf proberen.

Misschien kun je anders de bestanden mailen m.b.v. zoiets als www.zendr.nl (max. 100mb) vervolgens hier posten of in een pb-tje naar mij.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan