Zipfiles direct openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Kaman

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Als ik .zip bestanden download, gaat IE ze direct openen, zonder ze op een aan te geven locatie op te slaan. IE maakt dan een zip aan in temporary internet files, dus ik moet ze daar steeds weghalen.

Als ik met rechtermuisknop --> opslaan als klik, worden ze trouwens nog wel gewoon opgeslagen, maar dit is niet op alle sites mogelijk.

Weet iemand hoe ik het uit kan zetten, dat IE zipbestanden direct opent? Het gaat trouwens alleen om zipbestanden, bij andere bestanden vraagt IE waar ik ze op wil slaan.

Zip

Ik heb dit probleem ook. Als de zipfile gedownload is, wordt deze automatisch geopend. Dan druk ik F7 ( Move Archive ) en dan kan ik de locatie opgeven waar ik het bestand hebben wil. Misschien geen elegante oplossing, maar het werkt..

Hallo,

Als je op het bestand klikt dat je wiolt downloaden, dan krijg je de keuze openen en opslaan.
Als je nu kiest voor Openen, dan wordt het bestand in de temporary internet files.
Klik je nu op Opslaan, dan bepaal jij waar het bestand wordt opgeslagen.

Als bijlage zie je zo'n scherm.

Succes.

Bijlagen

• opslaan.jpg
    opslaan.jpg
    25,9 KB · Weergaven: 18
Ja dat is de zip integratie van windows(xp waarschijnlijk?)
Dit kun je het simpelst oplossen door een eigen compressie tooltje te gebruiken ipv de door ms meegelverde,
winrar raad ik aan.
Na de installatie is die integratie weg. Je zou het ook handmatig kunnen verwijderen, is volgensmij wel een registertweak voor.

Ctbke, bedankt voor de tip. Het is dan wel geen oplossing, maar het werkt wel handig.

Geplaatst door Rob Valkenburg
Hallo,

Als je op het bestand klikt dat je wiolt downloaden, dan krijg je de keuze openen en opslaan.
Als je nu kiest voor Openen, dan wordt het bestand in de temporary internet files.
Klik je nu op Opslaan, dan bepaal jij waar het bestand wordt opgeslagen.

Als bijlage zie je zo'n scherm.

Succes.

Dat scherm krijg ik dus niet, ja, alleen als ik voor bestand opslaan als kies (rechtermuisknop). Eigenlijk is dit dus het hele probleem.

@temptation, ik gebruik al winzip en winrar, daar ligt het dus niet aan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan