zipschijf niet zichtbaar Win.98

Status
Niet open voor verdere reacties.

weinberg7

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Berichten
321
Beste mensen,

ik had bij mezelf bestanden op een zipschijf gezet (iomega zipdrive 100 Mb) Mijn pc wordt bestuurd door Win Xp. En toen wilde ik die bestanden bij mijn vaders pc aflezen maar hij vraagt telkens of ik de zipschijf wil formateren.
Mijn vader heeft Win.98.

Hoe kan dat??

Zou het kunnen komen dat ik de zipschijf op win Xp ntfs geformateerd heb en daarom niet afleest omdat mijn vader fat heeft? (of fat 32)

ik hoor het wel.

alvast mijn dank.

gr..
 
Windows 98 kan helaas geen NTFS aan zonder externe tools.
 
Geplaatst door weinberg7
Zou het kunnen komen dat ik de zipschijf op win Xp ntfs geformateerd heb en daarom niet afleest omdat mijn vader fat heeft? (of fat 32)
Dat zou inderdaad kunnen.
Klik even met je rechtermuisknop op de zip-schijf en kies voor eigenschappen.
Nu kun je zien (met de schijf erin natuulijk) met welk bestandssysteem de schijf geformatteerd is.
 
Al moet ik bekennen dat ik van mening was dat een volume kleiner dan 504 Mb niet in NTFS geformatteerd kan worden? Of klopt dat niet?
 
Geplaatst door hangmat
Al moet ik bekennen dat ik van mening was dat een volume kleiner dan 504 Mb niet in NTFS geformatteerd kan worden? Of klopt dat niet?
Dat is mij niet bekend hangmat.
Zou best kunnen. :)
 
Gelijk maar even getest. De enige opties zijn FAT en FAT32. NTFS is niet mogelijk.
 
oke dan weet ik genoeg.
Het ligt inderdaad aan het formateren want ik heb 'm geformat in fat 32 en nu gaat het wel .

bedankt luitjes.

gr..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan