Zit deze computer goed in elkaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WesleydeUndie

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2008
Okee, misschien dat mensen me nu aan gaan raden de betekenis van het woord "computer hardware" op te zoeken maar ik heb zelf eventjes een computer samengesteld. Eigenlijk heb ik dit nog nooit eerder gedaan en heb ook geen ervaring met hardware installeren behalve een geluidskaart dan.

ik zou graag jullie meningen willen weten wat jullie vinden van deze samengestelde computer, zelf d8 ik misschien dat de harddisk wat te groot is maarjah :rolleyes:

Behuizing Prijs: € 39,00 (moet niet te duur wezen)
De Cooler Master Elite 332 is een solide Midi-Tower behuizing in zwart met zilveren accenten. De compacte tower biedt maximaal plaats aan 11 opslag apparaten. De kast is voorzien van goede ventilatie door dat er twee 120mm fans kunnen worden geplaatst (1 is er al aanwezig, 1 optioneel).

Voeding Prijs: € 65,00 (koopje toch?)
De EarthWatts van Antec is een ATX voeding en levert een vermogen van 650 Watt met een efficientie van 80%. Deze voeding heeft één 120mm Fan ingebouwd en is beveiligd tegen Overspanning (OVP), Overbelasting (OLP) en Kortsluiting (SCP). Verder beschikt hij onder andere over 6x 5,25" molex, 4x SATA, 1x PCIe 6 pins en 1x PCIe 6+2 pins aansluitingen.

Moederbord Prijs: € 79,00 (heb totaal geen verstand van mobo's maar d8 dat deze wel zou passen bij me proccesor?)

De K9A2 CF-F van MSI ondersteunt een AMD® Socket AM2 processor samen met maximaal 8 GB aan geheugen. Verder zijn er twee PCIe x16 2.0 sloten aanwezig en kunnen er maximaal vier SATA II apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreken ook onboard geluid en netwerk niet. Dit moederbord ondersteunt CrossfireX voor nog betere gaming prestaties.

Processor Prijs: € 84,04 (geen idee of deze goed is, maar ik wil niet overclocken en enigste wat mijopvalt is de "3 ghz")
Multi-core Athlon 64 X2. Model 6000+. Snelheid 3 GHz. Bussnelheid 2000MHz. Platform Socket AM2. L1 Cache 256KB L2 Cache 2048KB. 64-bits 64. Bijzonderheden: inclusief koeler, uitvoering boxed.

Harde schijf Prijs: € 99,00 (misschien beetje te groot, maar 250gb leek meweer zo klein)
Deze 1TB harddrive uit Samsungs F1 serie is ideaal voor bedrijven die met enorme hoeveelheden data werken. Dankzij de SATA interface met 3,0 Gbps doorvoersnelheid, 32MB buffer en 7200 rpm verwerkt deze harddisk data snel en accuraat. Prijswinnende technologieën als Noiseguard™, Silentseek™ reduceren overtollig geluid en vibraties. Verder maken energiebesparende technieken de harddisk enorm energiezuinig. Dit is de drive bij uitstek geschikt voor voordelige data-opslag.

Intern geheugen Prijs: € 45,00 (ziet er goedkoop maar toch goed uit)
De opbouw van deze geheugenmodules is volledig identiek. Beide zijn voorzien van geheugenchips uit eenzelfde productie-serie, wat uiteraard een betere compatibiliteit oplevert dan twee losse modules. De capaciteit bedraagt in totaal 4096 MB en ze zijn geschikt voor systemen met een DDR2 geheugenbus van 800 MHz.

Grafische kaart Prijs: € 69,00 (pci-e aansluiting, iemand gaf als beoordeling:"zeer goede kaart ! het is eigenlijk voor ' films bedoeld ' ik kocht hem voor het gamen en hij haalt op 1024x800 (cod4) makkelijk 150 fps, aanrader dus")".

De EAH3650 TOP/HTDI van Asus is gebaseerd op de ATI Radeon HD3650 Chip en beschikt over 256 MB GDDR3 Geheugen dat via een 128 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 800 MHz en het geheugen een snelheid van 1800 MHz.

Dvd speler Prijs: € 15,00 (moet toch cd-tje kunnen draaien)
De Samsung SH-D163A is een DVD-ROM drive die kan lezen met een snelheid tot 16x(DVD) of 48x(CD). De drive leest de meest gangbare CD en DVD media.

sorry als het wat uitgebreid is, de kosten zitten rond de €500-600. wat vinden jullie ervan??

EDIT: oops sorry, ik wist niet dat ik dit soort vragen in sectie 'systeem' moest plaatsen.

Laatst bewerkt:
Het past allemaal wel bij elkaar, maar ik zou een aantal dingen wat anders doen als ik jou was.

In plaats van die grote hardeschijf kun je gewoon een 500 of 320 GB hardeschijf nemen die even snel is, van bijvoorbeeld WD of Samsung, bespaart je ongeveer 30 euro, die 1TB gebruik je echt niet.

Ik zou in plaats van een dvd speler, een brander nemen, kost hooguit 5 euro meer, en je kunt ook dvd'tjes branden.

Heb je ook aan een besturingssysteem gedacht? of aan toetsenbord, muis en beeldscherm?

Voor de rest ziet het er wel oké uit.

Het past allemaal wel bij elkaar, maar ik zou een aantal dingen wat anders doen als ik jou was.

In plaats van die grote hardeschijf kun je gewoon een 500 of 320 GB hardeschijf nemen die even snel is, van bijvoorbeeld WD of Samsung, bespaart je ongeveer 30 euro, die 1TB gebruik je echt niet.

Ik zou in plaats van een dvd speler, een brander nemen, kost hooguit 5 euro meer, en je kunt ook dvd'tjes branden.

Heb je ook aan een besturingssysteem gedacht? of aan toetsenbord, muis en beeldscherm?

Voor de rest ziet het er wel oké uit.

Ja ik dacht al dat de harde schijf iets wat te groot was, maar op dit moment heb ik een zeer oude computer met maar 20gb en daardoor lijkt hij heel sloom te gaan. (heb wel een 500gb externe harddisk, waarvan er pas 5gb is gebruikt :P)

bedankt van de dvd-brander tip, ik wist eigenlijk niet dat het zo inelkaar zat dat je met een brander ook gewoon kan afspelen.

aan besturingssysteem zat ik te denken aan windows vista home premium nl (die is ongeveer 100 euro) en ik heb pas een hele mooie toetsenbord en muis gekocht, ik heb een 17' inch beeldscherm en maak soms ook weleens gebruik van onze 37' inch lcd tv scherm dus die heb ik niet nodig

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan