Zo ben ik er wel en zo ben ik er niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertkap

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2002
Berichten
192
Ik heb onlangs bij de Aldi een Medion pc gekocht. Mijn oude pc is doorgeschoven naar mijn dochter. Op deze pc staat XP Professional en de pc zelf zal een jaar of 4 oud zijn. Nu klaagt zij dat de pc op willekeurige momenten een herstart doet en haar broer zegt dat het een spookpc is met een eigen leven. Nu heb ik al open zoeken via Google, maar daar werd ik niet veel wijzer van. Wat ik hoop is een aantal tips van jullie te ontvangen waar het probleem zich eventueel kan bevinden, zodat ik doelgericht kan zoeken. Alvast bedankt.:rolleyes:
 
Net zoveel als dat je er maar hebben wil:

-virus (vooralsnog minder waarschjinlijk)
-spyware ((vooralsnog minder waarschjinlijk)
-pc wordt te warm (zou een optie kunnen zijn)
-binnen apparatbeheer staat bij een apparaat een uitroepteken of cirkel met kruis erin (waarschijnlijk)
-een apparaat / stuurprogramma heeft een update gehad die niet goed heeft uitgepakt (zou kunnen)
-voeding die terminaal is (zou kunnen)
-geheugen dat niet goed meer is (mogelijk)
-harddisk met een of meerdere defecte sectors (mogelijk)

en zo is er nog een hele rij te noemen: processor(koeling), moedebord, DVD station etc. etc. er kan echt van alles en nog wat aan de hand zijn. Zet het restarten eens uit zodat Windows bij het vastlopen een stopfout genereert. Met die stopfout komen we waarschijnlijk verder.
 
Laatst bewerkt:
Dank, virussen en spyware lijken mij ook onwaarschijnlijk omdat daar regelmatig op gecontroleerd wordt. PC te warm: mogelijk. Er zijn geen apparaten met een uitroepteken in de hardware manager. Een verkeerde update: mogelijk. Controles wijzen uit, dat de harddisk gezond is, dus (voorlopig) niet waarschijnlijk. Geheugen zou een probleem kunnen zijn; ik zal eens kijken of ze "universeel" zijn. Terminale voeding: kan, maar voorlopig denk ik daar nog niet aan. Goede opmerking om de automatische restart uit te zetten. Had ik nog niet bedacht, terwijl ik het onlangs wel heb gedaan op mijn nieuwe pc. :eek: Ga dat dus maar als eerste doen. :thumb:
 
Intussen zijn er 14 dagen verstreken en is de pc niet meer gecrasht. Zal je altijd zien. Toch wil ik de call nog een 14 dagen open houden om te zien of er wel iets gebeurt. :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan