zo traag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djukah

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2004
Sinds een system update ruim een week geleden waarbij ik o.a. Windows XP home (schoon) heb geïnstalleerd starten downloads in zowel Internet Explorer als Firefox erg traag.

Aangezien webpagina's vaak uit veel onderdelen bestaan, duurt het soms erg lang voordat een pagina volledig geopend is.

Let wel; ik heb geen probleem met m'n downloadsnelheid op zich. Als een download eenmaal gestart is, dan gaat het gewoon 'ouderwets' snel. Ook via usenet of FTP gaat alles naar wens. Ik maak gebruik van een 1120 kb/s ADSL over ISDN verbinding van HetNet die bij grote downloads meestal op zo'n 90% van de geadverteerde snelheid z'n werk doet.

Het probleem doet zich dus uitsluitend voor op het www en is niet afhankelijk van de browser die gebruikt wordt.

Met bij voorbaat dank aan degene die mij kan helpen dit vervelende probleempje op te lossen!

Djukah.

dan denk ik dat je problemen hebt met de DNS servers...

probeer is een 'ingewikkelde' website te loaden door gewoon het IP in te typen.

Hoi Arre,

Toen ik je reply las dacht ik gelijk:
Ja, dat moet het zijn!

Helaas blijkt dat als ik een site rechtstreeks via het ip-nummer aanroep, het openen nog net zo langzaam te gaan. Ik heb ook nog sites die ik normaal niet bezoek via hun ip bezocht en ook dat gaat helaas net zo traag als via de host name.

Hoe dan ook: Bedankt voor je reactie!

Djukah

hoi,

hoe kom je aan het ip adres van een site zodat ik het ook even kan testen want heb ook last van het bovengenoemde probleem.

thanx

dank je wel voor de link.

Bij mij maakt het ook nix uit. Heb verder ook geen troep op me pc. Wanneer de pc zin heeft, heel af en toe :(, dan gaat het surfen snel, maar vaak duurt het heel lang voordat er iets opengaat. Heb Millenium pc. Is deze versie alleen bij mij zo instabiel of lijkt het maar zo??

:) ok, dat ip gedoe werkte toch niet:P want elke link, picture wordt aangeduid met http://www :)
Dus de DNS moet je nog niet direct uitsluiten...

Probeer is een ms-dos te typen ping www.google.be
en zie hoelang hij erover doet om de eerste reply te ontvangen...

neen: ping www.google.be intypen...

Een ping is ff testen of de server werkt... Maar je typt wel eerst een adres in letters in dus zal de DNS dat eerst moeten omzetten naar een IP...
Die tijd zou je moeten opnemen, hoelang hij erover doet om dat ip te verkrijgen.
Probeer ook eens ping -t www.google.be , zodat je blijft pingen. Zo zie je de ms eens constant.. Als deze lager als 50 ms ligt kan je vrij zeker zijn dat je snelheid goed genoeg zit...

Als deze altijd hoog blijft, lijkt het op dat je packetje zijn weg niet goed vind...

Tja, ...

... en dit is nu dus een typisch gevalletje van 'met de bek vol tanden'.

Gisteren al (dus ook nog vandaag) gaat alles weer zoals het zou moeten gaan.

Ik ben nog steeds bezig met het configuren van een nieuw systeem. Ik ben dus aan het rommellen.

Wat er is gebeurd? Ik weet het niet! Maar de web sites spatten momenteel van het scherm.

Met dank aan iedereeen die mee heeft nagedacht;

Djukah

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan