Zodra ik mijn Realtek netwerkkaart installeer duurt het opstarten zeer lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
766
Hoi,
Ik heb zojuist een computer met windows 98 helemaal geformatteerd en geherinstalleerd.
Alle hardware is geinstalleerd en werkt.
Maar zodra ik nu mijn realtek netwerkkaart installeer dan duurt het opstarten zeer lang.
Haal ik de netwerkkaart er weer uit dan start ie weer normaal snel op !
Ik heb de pci kaarten al is verwisseld in de hoop dat het dan beter zou gaan, maar nee hoor, geen resultaat.
Ik snap hier echt niks meer van nu.

Weet iemand de oplossing misschien

Alvast erg bedankt voor je reactie

groeten Barney
 
klopt bij het installeeren van een netwerkkaart gaat de pc bij het opstarten telkens kijken of de pc is aangesloten op netwerk (zo ja, dan verbinding maken)

dit duurt wel ff. daarom een langere opstarttijd
 
Ik heb 2 andere computers gedaan bij familie en ook diezelfde netwerkkaarten en windows 98 en die starten toch echt aanzienlijk een stuk sneller op.
Ik denk toch echt dat er wat anders aan de hand is, ik gooi hem nu weer leeg en installeer dan eerst de netwerkkaart om te kijken wat ie dan doet, daarna doe ik pas de andere hardware

Je hoort van me

barney
 
En is tijdens het opstarten ook daadwerkelijk een netwerk / hub / router of modem aangesloten?
Als dat niet zo is, blijft win98 eem tijdje zoeken naar een netwerk dat er niet is.
 
Oke dat kan dus wel
Deze computer heeft nu dus geen modem aangesloten , maar die andere 2 computers dus wel.

waarschijnlijk is dat ook een oorzaak

Ik laat je weten hoe het loopt nu ik weer alles nieuw installeer en de hardware in een andere volgorde ga installeren

Barney
 
Zet er maar fake ipadresje in start hij ook al sneller op
 
Als ie klaar is dan komt ie bij de eigenaar wel meteen op de casema modem, dus hopelijk is ie dan wel sneller

Barney
 
Kan dit ook een oorzaak zijn.
De situatie op dit moment !

Serial Bus Controller op IRQ 9
Network Controller op IRQ 9
Multimedia Device op IRQ 9

Barney
 
pff, ik weet nu wat het probleem is geweest
De realtec kaart werd met de drivers van Ndis geinstalleerd waardoor windows 98 se een conflict kreeg en de computer niet meer normaal wilde afsluiten.
Het probleem was bekend bij microsoft en er is dus een specials patch voor gemaakt
Als je naar deze link gaat dan weet je precies wat er bij mij aan de hand was .
http://support.microsoft.com/kb/q243199/

Bedankt voor de hulp

Barney
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan