Zodra tweede computer inlogt nog wel internet maar geen webpagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schutje

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Hoi,

Ik heb in mijn huis draadloos internet via een sitecom router. Daarop zijn twee laptops aangesloten en dat ging tot vorige week prima. Nu is het echter ineens zo dat als beide computers tegelijk inloggen internet raar doet. Internet maakt nog steeds verbinding en msn doet het meestal ook wel, maar hij kan dan vaak geen verbinding maken met mijn mailservers en de meeste internetpagina's laden ineens niet meer. Doch niet echt consequent. Sommige pagina's doen het het bijvoorbeeld het ene moment niet in firefox, maar wel als ik ze daarna in IE laadt. Als ik ze vervolgens weer in Firefox open doet ie het ineens weer. Andere pagina's doen het dan echter uberhaupt niet. En het is ook niet zo dat het steeds dezelfde pagina's zijn die niet werken. Ik snap er niks meer van in ieder geval.

Het probleem doet zich voor bij beide computers, ik draai Vista, mijn huisgenote XP en ik heb winsockfix en vistahelper al geprobeerd. Ik heb ook geen proxy-instellingen of offline-instellingen aan staan en bovendien doet het probleem zich bij beiden voor.
Het enige waar ik aan kan denken is het feit dat iemand meelift op onze onbeveiligde wifi-verbinding, maar het het lijkt me sterk dat dat zo'n effect heeft. Iemand nog een idee?

lijkt er op dat er gelijke IP nummers wordt uitgegeven.

Een onbeveiligde wifi, zou ik maar meteen even beveiligen. kan je een hoop narigheid besparen.

Controleer ook op beide apparaten wat voor IP nummer ze hebben. Mag niet gelijk zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben nu even elders, maar mocht dat het geval zijn, hoe zorg ik er dan voor dat ik een ander IP-nummer heb dan mijn huisgenote?

Beveiliging zal ik weer even instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan